Doręczenia elektroniczne od 1 kwietnia 2025 Procedura uzyskania adresu do doręczeń, obsługa skrzynki do doręczeń, zasady przyjmowania i wysyłki korespondencji w trybie doręczenia elektronicznego.
SZKOLENIE ONLINE wykład na żywo
z możliwością zadawania pytań przez chat
Szkolenie skierowane jest do: pracowników podmiotów publicznych i niepublicznych odpowiedzialnych za rejestrację, obieg, sporządzanie i wysyłkę dokumentów, a także do banków i przedsiębiorców oraz osób wykonujących zawody zaufania publicznego.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zagadnieniem doręczenia, elektronicznego, procedurą uzyskania adresu do doręczeń, obsługą skrzynki do doręczeń, zasadami przyjmowania i wysyłki korespondencji w trybie doręczenia elektronicznego.
PROGRAM:
1. Podstawowe przepisy prawne dotyczące doręczeń elektronicznych
1) Ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych
2) Przepisy wykonawcze do ustawy
3) Kodeks Postępowania Administracyjnego
2. Zakres regulacji i wdrażanie e-doręczeń
1) Definicje ustawowe
a) Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
b) Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
c) Operator wyznaczony,
d) Publiczna usługa hybrydowa (zastosowanie, wyłączenia)
2) Zakres obowiązywania ustawy o doręczeniach elektronicznych – jakie podmioty i kiedy muszą wdrożyć e-doręczenia
3) Doręczenia elektroniczne a ePUAP
4) Adres do doręczeń elektronicznych i baza adresów – zasady tworzenia i wpisu adresu do doręczeń elektronicznych i skrzynki doręczeń do bazy
a) Ile adresów do doręczeń można mieć
b) Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych
c) Na jaki okres następuje wpis do bazy?
d) Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
5) Stosowanie doręczeń elektronicznych przez osoby wykonujące zawód zaufania publicznego zatrudnione w podmiotach publicznych
6) Zarządzanie skrzynką doręczeń
a) administrator, użytkownik uprawniony, obserwator
b) kto powinien mieć dostęp do skrzynki?
c) Ilu może być użytkowników jednej skrzynki?
7) Obowiązki operatora wyznaczonego
8) Wyjątki od doręczenia elektronicznego
3. Praktyczna obsługa systemu
1) Uzyskanie adresu do e-doręczeń i aktywacja skrzynki
2) Ustawienia skrzynki do e-doręczeń, jej konfiguracja i zarządzanie
3) Wyszukiwanie adresu w Bazie Adresów Elektronicznych
4) Obsługa skrzynki do e-doręczeń z poziomu serwisu internetowego
a) odbieranie wiadomości
b) tworzenie i wysyłka wiadomości
5) Dowód wysłania i dowód odbioru
4. Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa – procedura doręczenia
1) Doręczenie korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
2) Publiczna Usługa Hybrydowa – przekształcanie dokumentu elektronicznego w przesyłkę listową – przesłanki, wady i zalety
3) Jakie są opłaty za przekazywanie korespondencji?
4) Odpowiedzialność operatora wyznaczonego
5) Doręczenia elektroniczne a brak adresu do doręczeń lub nie odnalezienie adresu w bazie
6) Wszystkie dopuszczalne prawnie tryby doręczania korespondencji a kolejność i zasady ich stosowania:
a) doręczenie elektroniczne
b) doręczenie hybrydowe
c) doręczenie na konto w innym systemie teleinformatycznym (w tym ePUAP)
d) doręczenie osobiste
e) doręczenie gońcem
f) doręczenie tradycyjne
7) Doręczenia elektroniczne a system wykonywania czynności kancelaryjnych (EZD i tradycyjny)
8) Integracja skrzynki do e-doręczeń z systemem EZD i jej obsługa z poziomu systemu EZD
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Szczegółowych informacji udziela:
Monika Cicha
tel.: 22 207 22 58
E-mail: biuro@crf.pl
Data i miejsce zajęć:
5 marca 2025 r. Online
10 kwietnia 2025 r. Online
13 maja 2025 r. Online
Godziny zajęć: 09.00-14.00
Cena obejmuje: Uczestnictwo w wideoszkoleniu dla 1 osoby, możliwość zadawania pytań przez chat podczas szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe przygotowane przez trenera, zaświadczenie
PROMOCJA:
Każda kolejna osoba z firmy 390zł +23 % VAT
Koszt szkolenia:
od jednej osoby - 490 zł + VAT*
* cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Płatności prosimy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia na konto:
ING BANK ŚLĄSKI
70 1050 1025 1000 0097 0816 2640
Uprzejmie prosimy na przelewie umieścić temat, datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać mailem biuro@crf.pl lub faksem na nr 22 207 22 58.
Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.