EUROFATCA – praktyczne podejście do raportowania w praktyce Banków Spółdzielczych
SZKOLENIE ONLINE wykład na żywo
z możliwością zadawania pytań przez chat
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest przedstawienie zakresu informacji usystematyzowanych zgodnie z Ustawą o Wymianie informacji podatkowych z innymi państwami.
Korzyści ze szkolenia
W trakcie szkolenia przedstawiony zostanie zakres dotyczący m.in.:
implementacji CRS z uwzględnieniem – podstawowych definicji, kategorii rachunków, ich identyfikacji oraz zasad raportowania
stosowania zasad należytej staranności w obszarze obowiązków sprawozdawczych, z uwzględnieniem najczęściej popełnianych błędów
uczestnicy będą mieli możliwość usystematyzowania posiadanej wiedzy wzbogacając ją o stan aktualny
Adresaci:
Szkolenie adresowane jest do przedstawicieli Banków będących:
Członkami Zarządu
Dyrektorów Finansowych/Głównych Księgowych
Pracowników jednostek odpowiedzialnych za kwestie prawne, podatkowe, compliance, obsługi klientów banku
Pozostałych pracowników Banków, dla których tematyka CRS jest interesującym zagadnieniem
PROWADZĄCY:
Anna Kalinowska
Trener/wykładowca, doświadczony menedżer/ekspert w dziedzinie bankowości odpowiadający za projektowanie oraz wdrażanie procesów bankowych w środowisku hurtowni danych, raportowaniu nadzorczym (KNF, EBA, BFG, MF). Specjalista w dziedzinie regulacji bazylejskich i nadzorczych, członek Komitetu Doradczego przy Związku Banków Polskich. Przez ponad dekadę sprawowała funkcje menedżerskie w bankach w roli dyrektora biura/departamentu. Wdrażała m.in. raportowanie COREP oraz FINREP, ITS, system wyliczania poziomu środków gwarantowanych dla BFG. Potrafi wiedzę teoretyczną przekuć na praktykę prezentując sposób podejścia do problemu. Szkolenia prowadzi bazując na źródłowych regulacjach, kładąc nacisk na aspekty praktyczne, dostępność danych oraz ich źródła, wskazując metody pracy uwzględniające specyfikę poszczególnych uczestników. Obecnie zgłębia tematykę Europejskiego Zielonego Ładu oraz standardów w obszarze ESG realizując studia podyplomowe z zakresu Zrównoważonego finansowania i ESG w Akademii Leona Koźmińskiego i Studia MBA z zakresu Zielonej transformacji w Wyższej Szkole Biznesu National Louis University w Nowym Sączu.
PROGRAM:
I. Ustawa o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami– zakres dot. CRS w Polsce
1. Katalog podstawowych definicji
2. Automatyczna wymiana informacji o rachunkach raportowanych – zasady funkcjonowania
3. Zasady raportowania rachunków, w tym rachunków nieudokumentowanych
II. Obowiązki raportujących instytucji finansowych
1. Podstawowe obowiązki instytucji finansowej
2. Rejestrowanie czynności
3. Przechowywanie informacji i dokumentacji
4. Obowiązki dot. pozyskiwania informacji, w tym od rezydentów państw będących krajami, które wdrożyły oraz od tych, które nie wdrożyły CRS – aktualne podejście
III. Zasady należytej staranności
1. Ogólne zasady
2. Procedury należytej staranności wobec:
a) istniejących rachunków indywidualnych,
b) nowych rachunków indywidualnych,
c) istniejących rachunków podmiotów,
d) nowych rachunków podmiotów.
IV. Obowiązek raportowy – podejście:
1. Termin przekazywania informacji
2. Sporządzanie informacji o rachunkach raportowanych na podstawie wzoru opracowanego przez Ministerstwo Finansów – zakres informacji
3. Powiązania pomiędzy raportowanymi polami
4. Lista państw uczestniczących
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Szczegółowych informacji udziela:
Monika Cicha
tel.: 22 299 00 34, kom. 573 999 468
E-mail: biuro@crf.pl
Data i miejsce zajęć:
6 lutego 2023 r. Online
Godziny zajęć: 9:00-12:00
Cena obejmuje: Uczestnictwo w wideoszkoleniu dla 1 osoby, możliwość zadawania pytań przez chat podczas szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe przygotowane przez trenera, zaświadczenie
PROMOCJA:
Każda kolejna osoba z firmy 390 zł +23 % VAT
Koszt szkolenia:
od jednej osoby - 490 zł + VAT*
* cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Płatności prosimy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia na konto:
ING BANK ŚLĄSKI
70 1050 1025 1000 0097 0816 2640
Uprzejmie prosimy na przelewie umieścić temat, datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać mailem biuro@crf.pl lub faksem na nr 22 207 22 58.
Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.