NOWA USTAWA O EFEKTYWNOŚCI ENERGETYCZNEJ, ŚWIADECTWA POCHODZENIA ENERGII, OZE
Główne zagadnienia:
– pozyskiwanie świadectw efektywności na nowych zasadach
– „stare” i „nowe” świadectwa efektywności energetycznej
– umorzenie certyfikatów, opłaty zastępcze
– obrót „białymi certyfikatami”
– audyt efektywności energetycznej
– audyt energetyczny przedsiębiorstwa
– aspekty rachunkowe i podatkowe świadectw pochodzenia i efektywności
Szkolenie skierowane jest do: Prezesów, Kadry Zarządzającej, Głównych Księgowych, Kontrolerów kosztów, Dyrektorów Finansowych, Dyrektorów Strategicznych, Dyrektorów Ekonomicznych, Dyrektorów ds. Rozwoju, Dyrektorów Technicznych, Dyrektorów ds. Inwestycji, OZE, przedsiębiorstw energetycznych, ciepłowniczych, gazowych, energochłonnych, dużych przedsiębiorstw produkcyjnych.
PROGRAM:
9.00 – 9.15 Rejestracja i poranna kawa
9.30 Rozpoczęcie
9.30 – 10.30
I. Pozyskanie wsparcia – jak uzyskać świadectwo efektywności energetycznej:
a) katalog przedsięwzięć, za które można otrzymać świadectwo efektywności energetycznej – nowe obwieszczenie Ministra Energii z 23 listopada 2016 r.
b) ustawowe przesłanki uniemożliwiające uzyskanie świadectwa efektywności energetycznej,
c) wniosek o wydanie świadectwa efektywności energetycznej, załączniki do wniosku, tryb procedowania,
d) określanie dopuszczalnej wysokości pomocy publicznej, kontrola Prezesa URE, przesłanki odmowy wydania świadectwa efektywności energetycznej, tryb odwoławczy.
10.30 – 11.45
II. Obowiązki wynikające z funkcjonowania systemów wsparcia
a) zakres podmiotowy – kto jest zobowiązany do realizacji obowiązków,
b) podstawa realizacji obowiązku – jak obliczyć poziom obowiązku – główne zagadnienia problemowe,
c) sposób realizacji obowiązków – realizacja przedsięwzięcia efektywnościowego, pozyskanie świadectwa efektywności energetycznej, opłata zastępcza, odbiorcy energochłonni,
d) „stare” i „nowe” świadectwa efektywności energetycznej a realizacja obowiązku – wykładnia nowych regulacji prawnych,
e) obowiązek za rok 2016 – zasady rozliczenia częściowego.
III. Konsekwencje zmian ustawodawczych dla funkcjonowania rejestru świadectw pochodzenia (RŚP), w tym dla obrotu „białymi certyfikatami” na rynku praw majątkowych prowadzonym przez TGE.
IV. Prawa majątkowe jako wymierna korzyść z uczestnictwa w systemie wsparcia.
11.45 – 12.00 Przerwa kawowa
12.00 – 13.30
V. Realizacja przedsięwzięcia jako warunek konieczny uzyskania wsparcia:
a) audyt efektywności energetycznej, metody wykonania,
b) weryfikacja audytu efektywności energetycznej i jej skutki,
c) zawiadomienie o realizacji przedsięwzięcia, oświadczenie.
VI. Audyty energetyczne przedsiębiorstw – podstawowe założenia nowego obowiązku wprowadzonego do ustawy o efektywności energetycznej:
a) podmioty zobowiązane,
b) zakres przedmiotowy obowiązku,
c) systemy zarządzania energią, system zarządzania środowiskowego.
13.30 – 14.00 Lunch
14.00 – 15.15
VII. Aspekty rachunkowe świadectw pochodzenia energii i świadectw efektywności energetycznej
1. Ujęcie początkowe świadectw
2. Wycena i prezentacja świadectw na dzień bilansowy
3. Oszacowanie, ujęcie i prezentacja rezerwy z tytułu obowiązku przedstawienia świadectw do umorzenia
4. Wymagania w zakresie sprawozdawczości finansowej
15.30- 16.30
VIII. Podatkowe aspekty obrotu prawami majątkowymi.
16.30 Zakończenie
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Szczegółowych informacji udziela:
Monika Cicha
tel.: 22 837 75 94, 506 335 666
E-mail: m.cicha@crf.pl
Data i miejsce zajęć:
20 marca 2017 r. Warszawa
21 marca 2017 r. Katowice
Godziny zajęć: 9.30-16.30
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu, autorskie materiały szkoleniowe przygotowane przez trenera, zaświadczenie, lunch, przerwy kawowe
PROMOCJA:
990 zł + 23% VAT od każdej kolejnej osoby z firmy
Koszt szkolenia:
od jednej osoby - 1290 zł + VAT*
* cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Płatności prosimy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia na konto:
ING BANK ŚLĄSKI
70 1050 1025 1000 0097 0816 2640
Uprzejmie prosimy na przelewie umieścić temat, datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać mailem biuro@crf.pl lub faksem na nr 22 207 22 58.
Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.