PROGRAM „POZNAJ SWOJEGO KLIENTA” W PROCESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRANIU PIENIĘDZY
SZKOLENIE ONLINE wykład na żywo
z możliwością zadawania pytań przez chat
CEL PODSTAWOWY SZKOLENIA:
Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie prawidłowej realizacji programu KYC – Know Your Customer – Poznaj Swojego Klienta oraz stosowania środków należytej staranności wobec Klienta w polskich warunkach prawnych.
Po szkoleniu będziesz wiedział:
• jak powinien wyglądać proces Poznaj Swojego Klienta i jak go realizować,
• jak przystępnie opisać Program Poznaj Swojego klienta w procedurze, aby był praktyczny i pomocny w codziennej pracy,
• jak wygląda prawidłowa realizacja programu KYC w polskich warunkach prawnych;
• jakie obowiązki spoczywają na pracowniku instytucji obowiązanej w tym obszarze i jak je pomyślnie zrealizować;
• jak interpretować i czytać przepisy Ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;
• czym jest stosowanie podejścia opartego na ocenie ryzyka i jak je w praktyce realizować;
• jak ocenić ryzyko współpracy z klientem, poprawnie wykonywać identyfikację i weryfikację klienta, beneficjenta rzeczywistego, PEP (osób na eksponowanych stanowiskach politycznych);
• jak właściwie stosować środki bezpieczeństwa finansowego wobec Klienta.
PROGRAM:
1. Dlaczego realizacja programu Poznaj Swojego Klienta jest ważna.
2. Czym jest Program Know Your Customer.
3. Istota Programu Know Your Customer
4. Program Poznaj Swojego Klienta – korzyści.
5. Jakie elementy powinien zawierać prawidłowo zbudowany Program Poznaj Swojego Klienta- szczegółowa analiza przykładu budowy Programu KYC.
6. Co to jest KYCC?
7. Program Poznaj Swojego Klienta Proces w procesie przeciwdziałania praniu pieniędzy – charakterystyczne elementy i metody ich identyfikacji – przykłady, ćwiczenia.
8. Pandemia – wyzwania i trendy w praniu pieniędzy w okresie Covid – 19.
9. Rozpoznawanie ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu.
10. Metodologia identyfikacji i oceny ryzyka w instytucji finansowej.
11. Metody zmniejszania ryzyka związanego z klientem instytucjonalnym w procesie KYC.
12. Symptomy podwyższonego ryzyka prania pieniędzy w transakcjach instytucji obowiązanych – przykłady, ćwiczenia.
13. Zasady stosowania środków bezpieczeństwa finansowego – zmiany w zakresie ich stosowania wprowadzone przez znowelizowane przepisy – przykłady, ćwiczenia.
a. Określenie ryzyka AML klienta – jakie czynniki ryzyka powinniśmy brać pod uwagę? W jakich okolicznościach należy aktualizować ryzyko klienta?
b. Kluczowe czynniki w ocenie ryzyka i ich wpływ na zakresy stosowanych środków bezpieczeństwa finansowego.
c. Proces KYC i Customer Due Diligence – jak je pomyślnie realizować.
d. Identyfikacja i weryfikacja danych identyfikacyjnych klienta – źródła dostępnych danych.
e. Bieżące monitorowanie stosunków gospodarczych z klientem.
f. Uproszczone i wzmożone środki bezpieczeństwa finansowego – nowe zasady ich stosowania.
g. EDD (zwiększona należyta staranność).
14. Spółki i inne jednostki organizacyjne oraz ich reprezentacja.
a. Reprezentacja spółek handlowych i osobowych.
b. Reprezentacja spółki z o.o. w organizacji.
c. Reprezentacja stowarzyszeń rejestrowych i nierejestrowych.
d. Reprezentacja spółek w likwidacji, upadłości.
e. Umowa ze spółką w restrukturyzacji.
f. Kurator w spółce.
15. Prawny obowiązek identyfikacji i weryfikacji przez instytucje obowiązane beneficjenta rzeczywistego w kontekście przepisów prawnych – kto to taki i jak daleko trzeba się posunąć w realizacji tych obowiązków? – przykłady, ćwiczenia.
a. Definicja beneficjenta rzeczywistego – jak w praktyce stosować przepisy prawne.
b. Identyfikacja beneficjenta – dlaczego jest tak ważna i jak ją przeprowadzać.
c. Beneficjent rzeczywisty – zakres podmiotowy wymogu identyfikacji jego tożsamości – analiza przypadków, ćwiczenia.
d. Odpowiednie środki weryfikacji podmiotu będącego beneficjentem rzeczywistym.
e. Sprawowanie kontroli nad klientem – co oznacza w praktyce?
f. Metody prowadzenia analizy powiązań pomiędzy klientami w celu ustalenia stopnia kontroli i identyfikacji beneficjenta rzeczywistego.
g. Różne dokumenty używane do weryfikacji beneficjenta (przykłady).
h. Beneficjent rzeczywisty TRUSTU.
i. Różne formy prawne w kontekście poszukiwania beneficjenta rzeczywistego (wraz z przykładami dokumentów rejestrowych):
• Spółki z o.o.
• Spółki akcyjne
• Spółki partnerskie
• Spółki komandytowe
• Spółki komandytowo-akcyjne
• Spółki jawne
• Jednostki badawczo-rozwojowe
• Stowarzyszenia (w tym zwykłe i rejestrowe)
• Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych
• spółki cywilne,
• spółki jawne
• spółki partnerskie
• spółki komandytowych
• fundacje
• stowarzyszenia rejestrowe
• spółki z o.o. w organizacji
• stowarzyszenia zwykłe
• spółdzielnie
• wspólnoty mieszkaniowe
• publiczne szkoły, przedszkola oraz inne placówki oświatowe
• niepubliczne szkoły, przedszkola oraz inne placówki oświatowe
• kościoły i związki wyznaniowe.
16. Beneficjent rzeczywisty w pytaniach i odpowiedziach – analiza problemów i przypadków instytucji obowiązanych w tym obszarze.
17. Trudne przypadki struktur własnościowych (z naciskiem na polskie przypadki i sytuacja, gdzie reprezentantem, wspólnikiem/udziałowcem, beneficjentem może być osoba zagraniczna bądź osoba prawna zarejestrowana za granicą).
18. Przykłady struktur korporacyjnych, w których brak należytej staranności w zakresie identyfikacji beneficjenta rzeczywistego naraził instytucje obowiązane na niezwykle wysokie straty – dokładne omówienie symptomów ostrzegawczych na podstawie dokumentów spółek. 19. Reprezentanci firmy – definicja reprezentanta, wyznaczanie reprezentanta.
20. Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych, a obowiązki instytucji obowiązanych w zakresie identyfikacji i weryfikacji beneficjenta rzeczywistego. Co zrobić w przypadku stwierdzenia rozbieżności pomiędzy posiadanymi danymi z wiarygodnych źródeł, a treścią CRBR.
21. „Screening” i wysokie ryzyko
a. screening czarna lista
b. screening ostrzeżenia KNF
c. sprawdzenie negatywnych informacji; sprawdzenie pod kątem PEP i sankcji
d. identyfikacja branż wysokiego ryzyka
e. identyfikacja krajów trzecich wysokiego ryzyka
22. Wymogi AML względem działalności regulowanej wymagającej koncesji, zezwoleń (w polskim otoczeniu prawnym) – o ile różnią się od standardowych wymagań.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Szczegółowych informacji udziela:
Aneta Badurek
tel.: 22 299 00 34, kom. 573 999 468
E-mail: biuro@crf.pl
Data i miejsce zajęć:
9 grudnia 2022 r. Online
Godziny zajęć: 9:00-13:00
Cena obejmuje: Uczestnictwo w wideoszkoleniu dla 1 osoby, możliwość zadawania pytań przez chat podczas szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe przygotowane przez trenera, zaświadczenie
PROMOCJA:
Każda kolejna osoba z firmy 390 zł +23 % VAT
Koszt szkolenia:
od jednej osoby - 490 zł + VAT*
* cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Płatności prosimy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia na konto:
ING BANK ŚLĄSKI
70 1050 1025 1000 0097 0816 2640
Uprzejmie prosimy na przelewie umieścić temat, datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać mailem biuro@crf.pl lub faksem na nr 22 207 22 58.
Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.