Jak przeciwdziałać mobbingowi w pracy? Praktyczne szkolenie dla banków spółdzielczych.
Mobbing stanowi poważny problem społeczny z uwagi na dużą skalę występowania oraz destrukcyjny wpływ nie tylko na jego bezpośrednie ofiary, ale na cały zespół. W trakcie prowadzonych przeze mnie szkoleń w firmach z różnych branż, uczestnicy wielokrotnie podkreślali, jak duża bywa skala tego zjawiska
Praca w stresie, pod presją i przeciążeniem obowiązkami zwiększa zarówno prawdopodobieństwo wypalenia zawodowego, jak i mobbingu. Warto też podkreśli, że jednym z symptomów wypalenia zawodowego jest właśnie przedmiotowe, czy wręcz cyniczne i złośliwe traktowanie innych – zarówno klientów, jak i współpracowników (zwłaszcza podwładnych).
Z punktu widzenia coachingu kryzysowego, mobbing to kryzys sytuacyjny, gdyż uderza bardzo mocno zarówno w danego człowieka (a nawet całe zespoły) i może prowadzić do bardzo poważnych konsekwencji zarówno na poziomie osoby, jak i całej firmy.
Mobbing nie tylko głęboko rani i odbiera satysfakcję z pracy. Może także zniszczyć poczucie własnej wartości i kompetencji zawodowych, a nawet doprowadzić do depresji i rozstroju zdrowia.
Mobbing powoduje wymierne szkody w postaci większej absencji chorobowej i rotacji personelu, a także spadek efektywności i motywacji nie tylko u bezpośredniej ofiary mobbingu, ale w całym zespole. Dlatego tak ważne jest przeciwdziałanie temu szkodliwemu zjawisku.
Kodeks Pracy w § 94 nakłada na pracodawcę obowiązek przeciwdziałania dyskryminacji oraz mobbingowi. Pracownik, u którego mobbing wywołał rozstrój zdrowia, może dochodzić od pracodawcy zadośćuczynienia pieniężnego za doznaną krzywdę.
Zdarza się, że niektórzy nie do końca zdają sobie sprawę, iż to, jak traktują innych, nosi znamiona mobbingu i przemocy psychicznej. Uczestnictwo w szkoleniu antymobbingowym może im uświadomić, jak ogromne cierpienie wyrządzają i jakie mogą być tego konsekwencje, także dla nich samych.
Korzyści dla Uczestnika:
1. Zrozumienie mechanizmów mobbingu i czynników jemu sprzyjających.
2. Poznanie sposobów przeciwdziałania mobbingowi zarówno na poziomie firmy, jak i pracownika.
3. Zdobycie umiejętności szybszego wychwytywania działań o znamionach mobbingu, zanim dojdzie do eskalacji i poważnego problemu w zespole.
Program szkolenia
Szkolenie obejmuje następujące obszary:
1. Przez jakie konkretnie działania może się przejawiać mobbing?
2. Staffing – czyli mobbing przełożonego przez pracowników.
3. Jakie czynniki sprzyjają pojawieniu się w firmie mobbingu?
4. Jakie są konsekwencje mobbingu dla ofiary, zespołu oraz całej organizacji?
5. W jaki sposób firma może przeciwdziałać wystąpieniu mobbingu?
6. Jak sami możemy zmniejszyć ryzyko padnięcia ofiarą mobbingu?
Warunki uczestnictwa i regulamin
Warunki uczestnictwa
po otrzymaniu zgłoszenia prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia, a na około 2 dni przed terminem szkolenia zostaną wysłane wiadomości organizacyjne wraz z linkiem do szkolenia oraz materiałami szkoleniowymi. Płatności po szkoleniu, zwykle w tym samym dniu po szkoleniu prześlemy do Państwa faktury do zapłaty wraz z zaświadczeniem drogą mailową.
Warunki rezygnacji
rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty. W przypadku braku możliwości wzięcia udziału w danym terminie jest możliwość przesłania nagrania ze szkolenia online.
Nadchodzące terminy
Jak przeciwdziałać mobbingowi w pracy? Praktyczne szkolenie dla banków spółdzielczych.
Mobbing stanowi poważny problem społeczny z uwagi na dużą skalę występowania oraz destrukcyjny wpływ nie tylko na jego bezpośrednie ofiary, ale na cały zespół. W trakcie prowadzonych przeze mnie szkoleń w firmach z różnych branż, uczestnicy wielokrotnie podkreślali, jak duża bywa skala tego zjawiska
Praca w stresie, pod presją i przeciążeniem obowiązkami zwiększa zarówno prawdopodobieństwo wypalenia zawodowego, jak i mobbingu. Warto też podkreśli, że jednym z symptomów wypalenia zawodowego jest właśnie przedmiotowe, czy wręcz cyniczne i złośliwe traktowanie innych – zarówno klientów, jak i współpracowników (zwłaszcza podwładnych).
Z punktu widzenia coachingu kryzysowego, mobbing to kryzys sytuacyjny, gdyż uderza bardzo mocno zarówno w danego człowieka (a nawet całe zespoły) i może prowadzić do bardzo poważnych konsekwencji zarówno na poziomie osoby, jak i całej firmy.
Mobbing nie tylko głęboko rani i odbiera satysfakcję z pracy. Może także zniszczyć poczucie własnej wartości i kompetencji zawodowych, a nawet doprowadzić do depresji i rozstroju zdrowia.
Mobbing powoduje wymierne szkody w postaci większej absencji chorobowej i rotacji personelu, a także spadek efektywności i motywacji nie tylko u bezpośredniej ofiary mobbingu, ale w całym zespole. Dlatego tak ważne jest przeciwdziałanie temu szkodliwemu zjawisku.
Kodeks Pracy w § 94 nakłada na pracodawcę obowiązek przeciwdziałania dyskryminacji oraz mobbingowi. Pracownik, u którego mobbing wywołał rozstrój zdrowia, może dochodzić od pracodawcy zadośćuczynienia pieniężnego za doznaną krzywdę.
Zdarza się, że niektórzy nie do końca zdają sobie sprawę, iż to, jak traktują innych, nosi znamiona mobbingu i przemocy psychicznej. Uczestnictwo w szkoleniu antymobbingowym może im uświadomić, jak ogromne cierpienie wyrządzają i jakie mogą być tego konsekwencje, także dla nich samych.
Korzyści dla Uczestnika:
1. Zrozumienie mechanizmów mobbingu i czynników jemu sprzyjających.
2. Poznanie sposobów przeciwdziałania mobbingowi zarówno na poziomie firmy, jak i pracownika.
3. Zdobycie umiejętności szybszego wychwytywania działań o znamionach mobbingu, zanim dojdzie do eskalacji i poważnego problemu w zespole.