Kontrola doraźna w obszarze SInF.
UKNF pismem z dnia 12.09.2025r. wskazała na nieprawidłowości związane z raportowaniem w ramach Systemu Informacji Finansowej (SInF). Na tej podstawie w Banku powinien powstać raport dla Zarządu sporządzony w oparciu o wyniki postępowania wyjaśniającego lub o wyniki kontroli doraźnej w sprawie SInF.
Pismo UKNF sugeruje również wdrożenie regulacji wewnętrznej dotyczącej raportowania w sprawie SInF. Procedura taka nie powinna być oderwana od zasad raportowania rachunków do BFG.
Celem niniejszego szkolenia jest wspólne przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego oraz kontroli doraźnej oraz sporządzenie na tej podstawie pisma do Zarządu w sprawie raportowania SInF, a także przygotowanie dokumentu testowego do kontroli SInF.
I. KORZYŚCI
Uczestnik otrzyma projekty / przykłady:
1. Pisma do Zarządu sporządzonego na podstawie działań wyjaśniających,
2. Zarządzenia Prezesa Zarządu w sprawie kontroli doraźnej,
3. Dokumentu testowego do kontroli poprawności raportowania w sprawie SInF – w układzie dwóch zrzeszeń,
4. Procedury raportowania danych rejestrowanych
II. ADRESACI
Szkolenie jest skierowane do członków Zarządu, ze szczególnym uwzględnieniem członka Zarządu nadzorującego AML/FT, ABI-ICT, Koordynatora i Analityka AML/FT, Dyrektorów Oddziałów, pracowników Komórki ds. zgodności, Komórki ds. kontroli wewnętrznej, Komórki ds. ryzyka, Audytorów wewnętrznych (w bankach samodzielnych) oraz innych osób zainteresowanych problematyką szkolenia.
Program szkolenia
1. Definicja danych rejestrowanych podlegających raportowaniu,
2. Zróżnicowanie ze względu na cel, zbiorów danych raportowanych do:
a. BFG,
b. KAS.
3. Ewidencja odstępstw, w tym danych rolników,
4. Organizacja raportowania danych rejestrowanych,
5. Zasady wyjaśniania / usuwania błędów,
6. Kontrola w obszarze raportowania SInF:
a. Dobór próby do kontroli,
b. Podział zadań,
c. Prawidłowość raportowania dat zamknięcia i otwarcia rachunków,
d. Raportowanie w sprawie organizacji podmiotu,
e. Informacja dotycząca dokumentu tożsamości,
f. Kompletność raportowanych danych,
g. Dane identyfikacyjne posiadaczy rachunków i pełnomocników,
h. Wyjaśnienie niezgodności oraz ponowne przesłanie danych, wykorzystanie raportów generowanych z systemu ewidencyjno – księgowego,
i. Zatwierdzanie odstępstw,
j. Terminowość raportowania,
k. Przechowywanie danych,
7. Omówienie pisma do Zarządu,
8. Omówienie procedury raportowania informacji rejestrowanych,
9. Pytania i odpowiedzi.
Warunki uczestnictwa i regulamin
Warunki uczestnictwa
po otrzymaniu zgłoszenia prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia, a na około 2 dni przed terminem szkolenia zostaną wysłane wiadomości organizacyjne wraz z linkiem do szkolenia oraz materiałami szkoleniowymi. Płatności po szkoleniu, zwykle w tym samym dniu po szkoleniu prześlemy do Państwa faktury do zapłaty wraz z zaświadczeniem drogą mailową.
Warunki rezygnacji
rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty. W przypadku braku możliwości wzięcia udziału w danym terminie jest możliwość przesłania nagrania ze szkolenia online.
Nadchodzące terminy
Kontrola doraźna w obszarze SInF.
UKNF pismem z dnia 12.09.2025r. wskazała na nieprawidłowości związane z raportowaniem w ramach Systemu Informacji Finansowej (SInF). Na tej podstawie w Banku powinien powstać raport dla Zarządu sporządzony w oparciu o wyniki postępowania wyjaśniającego lub o wyniki kontroli doraźnej w sprawie SInF.
Pismo UKNF sugeruje również wdrożenie regulacji wewnętrznej dotyczącej raportowania w sprawie SInF. Procedura taka nie powinna być oderwana od zasad raportowania rachunków do BFG.
Celem niniejszego szkolenia jest wspólne przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego oraz kontroli doraźnej oraz sporządzenie na tej podstawie pisma do Zarządu w sprawie raportowania SInF, a także przygotowanie dokumentu testowego do kontroli SInF.
I. KORZYŚCI
Uczestnik otrzyma projekty / przykłady:
1. Pisma do Zarządu sporządzonego na podstawie działań wyjaśniających,
2. Zarządzenia Prezesa Zarządu w sprawie kontroli doraźnej,
3. Dokumentu testowego do kontroli poprawności raportowania w sprawie SInF – w układzie dwóch zrzeszeń,
4. Procedury raportowania danych rejestrowanych
II. ADRESACI
Szkolenie jest skierowane do członków Zarządu, ze szczególnym uwzględnieniem członka Zarządu nadzorującego AML/FT, ABI-ICT, Koordynatora i Analityka AML/FT, Dyrektorów Oddziałów, pracowników Komórki ds. zgodności, Komórki ds. kontroli wewnętrznej, Komórki ds. ryzyka, Audytorów wewnętrznych (w bankach samodzielnych) oraz innych osób zainteresowanych problematyką szkolenia.