Obowiązki banku i prawa klienta w procesie restrukturyzacji kredytu (art. 75c prawa bankowego) – wykładnia sądowa i ryzyko odszkodowawcze.
Celem szkolenia jest zapoznanie się linią orzeczniczą sądów odnoszącą się do obowiązków banków oraz praw klienta, wynikających z art. 75c Prawa bankowego. Omówione zostaną czynniki ryzyka, których nieprzestrzeganie może rodzić odpowiedzialność odszkodowawczą banku, w związku z nieprawidłowym stosowaniem w praktyce art. 75c Prawa bankowego.
Szkolenie dedykowane dla osób odpowiedzialnych za przeprowadzanie w banku procesów restrukturyzacji kredytobiorcy, komórek audytu wewnętrznego, ryzyka braku zgodności oraz osób podejmujących decyzje kredytowe dotyczące restrukturyzacji.
Program szkolenia
1. Istota bankowej restrukturyzacji w trybie art. 75c Prawa bankowego
2. Obowiązki banku dotyczące dochowania zasad profesjonalizmu w procesie restrukturyzacji kredytu.
3. Obowiązek banku inicjowania procesu restrukturyzacji i prawidłowe ujęcie tego obowiązku na wewnętrznych procedurach.
4. Obowiązki banku w zakresie przekazywania kredytobiorcy wzorów dokumentów (druków) niezbędnych do złożenia wniosku o restrukturyzację.
5. Linia orzecznicza oraz podstawy prawne w zakresie zasad analizy i oceny przez bank wniosku o restrukturyzację zadłużenia (m. in. obowiązek banku przeprowadzenia negocjacji z wnioskodawcą).
6. Nieważność wypowiedzenia umowy kredyty w przypadku naruszenia przez bank art. 75c Prawa bankowego.
7. Wypowiedzenie umowy kredytu po złożeniu przez kredytobiorcę wniosku
o restrukturyzację.
8. Odpowiedzialność odszkodowawcza banku w przypadku naruszenia art. 75c Prawa bankowego.
9. Studium przypadków.
Warunki uczestnictwa i regulamin
Warunki uczestnictwa
po otrzymaniu zgłoszenia prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia, a na około 2 dni przed terminem szkolenia zostaną wysłane wiadomości organizacyjne wraz z linkiem do szkolenia oraz materiałami szkoleniowymi. Płatności po szkoleniu, zwykle w tym samym dniu po szkoleniu prześlemy do Państwa faktury do zapłaty wraz z zaświadczeniem drogą mailową.
Warunki rezygnacji
rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty. W przypadku braku możliwości wzięcia udziału w danym terminie jest możliwość przesłania nagrania ze szkolenia online.
Nadchodzące terminy
Obowiązki banku i prawa klienta w procesie restrukturyzacji kredytu (art. 75c prawa bankowego) – wykładnia sądowa i ryzyko odszkodowawcze.
Celem szkolenia jest zapoznanie się linią orzeczniczą sądów odnoszącą się do obowiązków banków oraz praw klienta, wynikających z art. 75c Prawa bankowego. Omówione zostaną czynniki ryzyka, których nieprzestrzeganie może rodzić odpowiedzialność odszkodowawczą banku, w związku z nieprawidłowym stosowaniem w praktyce art. 75c Prawa bankowego.
Szkolenie dedykowane dla osób odpowiedzialnych za przeprowadzanie w banku procesów restrukturyzacji kredytobiorcy, komórek audytu wewnętrznego, ryzyka braku zgodności oraz osób podejmujących decyzje kredytowe dotyczące restrukturyzacji.