Obsługa spraw członkowskich z uwzględnieniem zmian ustaw w tym AML
Ostatnie zmiany statutów wzorcowych obydwu Zrzeszeń przewidują zmiany wzorców deklaracji członkowskich, uwzględniających zapisy ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (AML), które zostały zaimplementowane do obsługi deklaracji członkowskich wraz z wejściem w życie z dniem 01.07.2021 r. zmiany Ustawy Prawo spółdzielcze. Ustawa Prawo spółdzielcze wymaga, aby na etapie przyjmowania deklaracji członkowskich gromadzić informacje służące identyfikacji kandydata w sposób określony w Ustawie AML/FT, a więc dane osobowe.
Celem niniejszego szkolenia jest wspólne przeprowadzenia przeglądu i przygotowanie opisu zasad obsługi spraw członkowskich pod kątem ich dostosowania do zmiany ustawy Prawo spółdzielcze, Ustawy AML, ustawy o ochronie danych osobowych -zdefiniowanie całego procesu od momentu przyjęcia deklaracji po ustanie członkostwa i rozliczenia środków pozostałych po byłym członku Banku.
KORZYŚCI
1. Podczas szkolenia zostanie przeprowadzona analiza Ustawy Prawo spółdzielcze i Ustawy AML pod kątem obsługi spraw członkowskich.
2. Uczestnik szkolenia dowie się, jakie zmiany w regulacjach wewnętrznych należy wprowadzić w związku z zapisami ww. ustaw w odniesieniu do spraw członkowskich.
3. Uczestnik szkolenia otrzyma informacje niezbędne do przygotowania zakresu informacji niezbędnych do złożenia deklaracji członkowskiej, deklaracji wpłaty, wypłaty lub dopłaty do udziałów.
4. W trakcie szkolenia omówione zostaną również zagadnienia związane z ustaniem członkostwa w banku spółdzielczym.
5. Uczestnik otrzyma wzorcową Instrukcję spraw członkowskich.
6. Uczestnik otrzyma w ramach szkolenia wzór klauzuli informacyjnej RODO dla kandydatów na członków Banku
Program szkolenia
1. Podstawy prawne obsługi deklaracji członkowskich w banku spółdzielczym:
1. Ustawa prawo spółdzielcze,
2. Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu,
3. Ustawa o ochronie danych osobowych,
4. Prawo bankowe,
5. Ustawa o doręczeniach elektronicznych,
6. Inne…
2. Zasady przyjmowania w poczet członków banku spółdzielczego z uwzględnieniem zmiany w ustawie Prawo spółdzielcze,
3. Zakres informacji wymaganych przy przyjmowaniu deklaracji członkowskich na podstawie ustawy AML,
4. Zasady przekazywania klauzul informacyjnych RODO kandydatom na członków Banku,
5. Podział zadań i przepływ informacji w procesie przyjmowania w poczet członków banku,
6. Postępowanie w przypadku ustania członkostwa w banku spółdzielczym oraz tryb wypłaty środków:
1. Wypowiedzenie udziałów,
2. Wypłata udziałów po zmarłym członku,
7. Wpływ zmian w wykazie członków na wysokość kapitału Tier1 (T1) w banku spółdzielczym,
8. Zasady przyznania dywidendy z uwzględnieniem Stanowiska KNF:
1. Wypłata dywidendy,
2. Zwiększenie wartości udziałów (dopłaty do udziałów).
9. Kontrola wewnętrzna w obszarze spraw członkowskich.
10. Zmiany w statucie banku spółdzielczego w związku ze zmianą ustawy Prawo spółdzielcze.
11. Pytania i odpowiedzi
Warunki uczestnictwa i regulamin
Warunki uczestnictwa
po otrzymaniu zgłoszenia prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia, a na około 2 dni przed terminem szkolenia zostaną wysłane wiadomości organizacyjne wraz z linkiem do szkolenia oraz materiałami szkoleniowymi. Płatności po szkoleniu, zwykle w tym samym dniu po szkoleniu prześlemy do Państwa faktury do zapłaty wraz z zaświadczeniem drogą mailową.
Warunki rezygnacji
rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty. W przypadku braku możliwości wzięcia udziału w danym terminie jest możliwość przesłania nagrania ze szkolenia online.
Nadchodzące terminy
Obsługa spraw członkowskich z uwzględnieniem zmian ustaw w tym AML
Ostatnie zmiany statutów wzorcowych obydwu Zrzeszeń przewidują zmiany wzorców deklaracji członkowskich, uwzględniających zapisy ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (AML), które zostały zaimplementowane do obsługi deklaracji członkowskich wraz z wejściem w życie z dniem 01.07.2021 r. zmiany Ustawy Prawo spółdzielcze. Ustawa Prawo spółdzielcze wymaga, aby na etapie przyjmowania deklaracji członkowskich gromadzić informacje służące identyfikacji kandydata w sposób określony w Ustawie AML/FT, a więc dane osobowe.
Celem niniejszego szkolenia jest wspólne przeprowadzenia przeglądu i przygotowanie opisu zasad obsługi spraw członkowskich pod kątem ich dostosowania do zmiany ustawy Prawo spółdzielcze, Ustawy AML, ustawy o ochronie danych osobowych -zdefiniowanie całego procesu od momentu przyjęcia deklaracji po ustanie członkostwa i rozliczenia środków pozostałych po byłym członku Banku.
KORZYŚCI
1. Podczas szkolenia zostanie przeprowadzona analiza Ustawy Prawo spółdzielcze i Ustawy AML pod kątem obsługi spraw członkowskich.
2. Uczestnik szkolenia dowie się, jakie zmiany w regulacjach wewnętrznych należy wprowadzić w związku z zapisami ww. ustaw w odniesieniu do spraw członkowskich.
3. Uczestnik szkolenia otrzyma informacje niezbędne do przygotowania zakresu informacji niezbędnych do złożenia deklaracji członkowskiej, deklaracji wpłaty, wypłaty lub dopłaty do udziałów.
4. W trakcie szkolenia omówione zostaną również zagadnienia związane z ustaniem członkostwa w banku spółdzielczym.
5. Uczestnik otrzyma wzorcową Instrukcję spraw członkowskich.
6. Uczestnik otrzyma w ramach szkolenia wzór klauzuli informacyjnej RODO dla kandydatów na członków Banku