Ocena zdolności kredytowej podmiotów gospodarczych prowadzących uproszczoną księgowość na podstawie książki przychodów i rozchodów, ryczałtu ewidencjonowany, karty podatkowej w praktyce Banków
Cel szkolenia
Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie:
- Prawidłowej identyfikacji dokumentacji kredytowej podmiotów gospodarczych w zależności formy prawnej.
- Prawidłowego uwzględnienia przepisów prawnych istotnych z punktu widzenia oceny zdolności kredytowej.
- Weryfikacji i oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej podmiotów gospodarczych prowadzących uproszczoną księgowość
- Identyfikacji czynników ryzyka kredytowego.
Adresaci
Szkolenie dedykowane dla osób zaangażowanych w proces kredytowy podmiotów prowadzących uproszczoną księgowość oraz rozpoczynających pracę w działach kredytowych.
Program szkolenia
- Ryzyko kredytowe i jego istota w procesie oceny zdolności kredytowej.
- Regulacje prawne normujące prowadzenie działalności gospodarczej, rozliczeń podatkowych.
- Rodzaje prowadzonej księgowości i rozliczeń podatkowych (książka przychodów i rozchodów, ryczałt ewidencjonowany, karta podatkowa) – omówienie zasad prowadzenia.
- Niezbędna dokumentacja finansowa konieczna do pozyskania od klienta w zależności od formy prowadzenia działalności gospodarczej – omówienie deklaracji podatkowych, zasad prowadzenia ewidencji przychodów, środków trwałych itd.
- Dokumentacja kredytowa oraz jej prawidłowa weryfikacja, w zależności od formy prawnej kredytobiorcy oraz w zależności od przedmiotu wniosku kredytowego.
- Identyfikacja powiązań kredytobiorcy
- Zasady tworzenia arkusza analitycznego na podstawie danych finansowych wnioskodawcy.
- Ocena bieżącej oraz prognozowanej zdolności kredytowej:
- ustalanie dochodu,
- analiza wskaźnikowa (płynność, rentowność, sprawność działania),
- zapotrzebowania na kapitał obrotowy,
- ocena prognoz finansowych.
- Zasady uwzględnienia w analizie kredytowej czynników ryzyka ESG.
Warunki uczestnictwa i regulamin
Warunki uczestnictwa
po otrzymaniu zgłoszenia prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia, a na około 2 dni przed terminem szkolenia zostaną wysłane wiadomości organizacyjne wraz z linkiem do szkolenia oraz materiałami szkoleniowymi. Płatności po szkoleniu, zwykle w tym samym dniu po szkoleniu prześlemy do Państwa faktury do zapłaty wraz z zaświadczeniem drogą mailową.
Warunki rezygnacji
rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty. W przypadku braku możliwości wzięcia udziału w danym terminie jest możliwość przesłania nagrania ze szkolenia online.