Profesjonalny pracownik bankowy- 3 dniowy certyfikowany kurs depozytowy oraz obsługi klienta.
Studium jest cyklem 3 szkoleń, mającym na celu zapoznanie jego uczestników ze wszystkimi aspektami działalności depozytowej banku, w tym zasadami obsługi klienta. Celem szkolenia jest umożliwienie jego uczestnikom poznania całokształtu zagadnień związanych z rachunkami bankowymi, w ramach jednego cyklu.
Szkolenie ma charakter praktyczny i będzie uwzględniać stosowanie poszczególnych przepisów w świetle praktyki bankowej i sądowej.
Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla osób rozpoczynających pracę w banku, jak również dla pracowników posiadających doświadczenie w obszarze objętym szkoleniem.
Program szkolenia
Dzień I
I. Źródła prawa związanego z działalności depozytową banku, pojęcie rachunku bankowego, cechy konstrukcyjne i rola rachunku bankowego
II. Posiadacze rachunków bankowych i zasady zawierania z nimi umów depozytowych
1. Osoby fizyczne
2. Jednostki organizacyjne posiadające zdolność prawną (spółki osobowe, wspólnoty mieszkaniowe)
3. Osoby prawne, z uwzględnieniem jednostek samorządu terytorialnego
4. Podmioty nie posiadające podmiotowości prawnej (rady rodziców, SKO, PKZP)
5. Zasady reprezentacji posiadaczy rachunków bankowych, jak ustalić osobę uprawnioną do zawarcia umowy rachunku bankowego
6. Pozyskiwanie informacji o posiadaczu rachunku bankowego (baza REGON, KRS, CEIDG, inne), ocena wiarygodności pozyskiwanych danych
III. Zagadnienia związane z zakładaniem i prowadzeniem rachunków bankowych
1. Obowiązek posiadania rachunku bankowego
2. Karta wzorów podpisów
3. Pełnomocnictwo do rachunku bankowego
4. Wyciąg z rachunku bankowego
5. Tajemnica bankowa w zakresie informacji o rachunku bankowym
6. Zasady obsługi depozytowej seniora
7. Zasady obsługi depozytowej osób niepełnosprawnych
8. Przedawnienie roszczeń z tytułu umowy rachunku bankowego
9. Skargi i reklamacje związane z działalnością depozytową
IV. Bankowość elektroniczna i usługi płatnicze – zasady świadczenia usług i ryzyko związane z bankowością elektroniczną i mobilną, bezpieczeństwo transakcji płatniczych, nowoczesne usługi płatnicze, odpowiedzialność banku za transakcje nieautoryzowane, niewykonane i niewłaściwie wykonane
V. Umowa rachunku bankowego, klauzule niedozwolone w umowach depozytowych
1. Forma umowy rachunku bankowego
2. Strony umowy rachunki bankowego
3. Waluta rachunku
4. Czas trwania umowy – umowy na czas określony i nieokreślony
5. Oprocentowanie środków pieniężnych zgromadzonych na rachunku
6. Wysokość prowizji i opłat za czynności związane z wykonywaniem umowy oraz przesłanki i tryb ich zmiany przez bank – tabela opłat i prowizji
7. Formy i zakres rozliczeń pieniężnych dokonywanych na polecenie posiadacza rachunku oraz terminy ich realizacji;
8. Przesłanki i tryb dokonywania zmian umowy;
9. Przesłanki i tryb rozwiązania umowy rachunku bankowego;
10. Umowa rachunku bankowego z przedsiębiorcami indywidualnymi
VI. Umowa rachunku bankowego dla małoletnich i osób ubezwłasnowolnionych
VII. FATCA/EUROFATCA – obowiązki dla banków
1. Podstawowe pojęcia ustawowe
2. Pojęcie rezydencji podatkowej i znaczenie tego pojęcia
3. Zakres przedmiotowy obowiązku ustalania rezydencji podatkowej
4. Obowiązek ustalania salda rachunków o niskiej wartości
5. Obowiązki banku wynikające z ustawy o wymianie informacji podatkowych
6. Zasady należytej staranności wobec
Dzień II
I. Zasady gwarantowania depozytów
1. Pojęcie deponenta – szczegółowa analiza podmiotów zakładających rachunki bankowe i ich kwalifikacja w systemie wyliczania
2. Podmioty wyłączone z gwarantowania depozytów w nowej ustawie
3. System gwarantowania depozytów w nowej ustawie
3.1. Środki gwarantowane
3.2. Wypłaty środków gwarantowanych
3.3. Wzór arkusza informacyjnego dla deponentów – omówienie
4. Obowiązki informacyjne banku wobec klientów
II. Przeciwdziałanie praniu pieniędzy
1. Podstawowe definicje ustawowe
2. Beneficjent rzeczywisty, zasady funkcjonowania Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych
3. Osoby zajmujące eksponowane stanowiska polityczne (PEP)
4. Ocena ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu
5. Środki bezpieczeństwa finansowego oraz inne obowiązki instytucji obowiązanych
6. Przekazywanie i gromadzenie informacji
7. Odpowiedzialność za naruszenie ustawy
III. Obowiązki związane z przeciwdziałanie wykorzystywania systemu do wyłudzeń skarbowych [STIR], System Informacji Finansowej
1. Pojęcie podmiotu kwalifikowanego STIR
2. Pojęcie STIR
3. Pojęcie blokady rachunku podmiotu kwalifikowanego
4. Zmiany w zakresie postępowania egzekucyjnego z rachunków bankowych [sądowego i administracyjnego]
5. Obowiązki informacyjne wobec Szefa Krajowej Administracji Skarbowej
6. Zasady dokonywania analizy ryzyka STIR
7. Zasady dokonywania blokady rachunku podmiotu kwalifikowanego
8. System Informacji Finansowej
IV. RODO w działalności depozytowej
1. Zakres danych osobowych zbieranych przy działalności depozytowej
2. Podstawy przetwarzania danych osobowych posiadaczy rachunków bankowych
3. Rejestr czynności przetwarzania przy zawieraniu umowy rachunku bankowego
4. Obowiązek informacyjny przy zbieraniu danych osobowych
V. Zasady prowadzenia rachunku VAT i obsługi podzielonej płatności
1. Istota mechanizmu podzielonej płatności
2. Obowiązek stosowania mechanizmu podzielonej płatności
3. Zasady prowadzenia przez bank rachunków VAT
3.1. Założenie rachunku bankowego VAT
3.2. Waluta rachunku bankowego VAT
3.3. Dopuszczalne obciążenia rachunku bankowego VAT
3.4. Dopuszczalne uznania rachunku bankowego VAT
3.5. Naliczanie odsetek na rachunku bankowego VAT
3.6. Zajęcie rachunku bankowego VAT
3.7. Zabezpieczenie na rachunku bankowym VAT
3.8. Zamknięcie rachunku bankowego VAT
4. Mechanizm podzielonej płatności przy poleceniu zapłaty
Dzień III
I. Zasady prowadzenia podstawowych rachunków płatniczych
1. Zakres usług w ramach podstawowego rachunku płatniczego
2. Przeznaczenie podstawowego rachunku płatniczego
3. Opłaty i prowizje z tytułu prowadzenia podstawowego rachunku płatniczego
4. Prawo banku do zapytanie w Centralnej Informacji o Rachunkach Bankowych
5. Zasady i tryb zawierania umowy podstawowego rachunku płatniczego
6. Obligatoryjna odmowy zawarcia umowy podstawowego rachunku płatniczego
7. Fakultatywna odmowa zawarcia umowy podstawowego rachunku płatniczego
8. Wypowiedzenie umowy podstawowego rachunku płatniczego
9. Reklama i informacja handlowa o rachunkach bankowych
II. Egzekucja z rachunku bankowego (sądowa i administracyjna)
1. Właściwość organów egzekucyjnych
2. Przeszkody do wykonania zajęcia rachunku bankowego
3. Kwota wolna od zajęcia
4. Środki wolne od zajęcia
5. Zbieg egzekucji
5.1. Zbieg egzekucji sądowych [komorniczych]
5.2. Zbieg egzekucji administracyjnej
5.3. Zbieg egzekucji sądowej [komorniczej] i administracyjnej
6. Egzekucja z rachunku wspólnego
7. Odpowiedzialność banku przy wykonywaniu zajęcia rachunku bankowego
III. Wpływ śmierci posiadacza na umowę rachunku bankowego
1. Śmierć posiadacza rachunku indywidualnego
2. Śmierć posiadacza rachunku wspólnego
3. Wypłaty z rachunku bankowego po śmierci posiadacza
4. Zapis na wypadek śmierci
5. Przekazywanie informacji gminie
6. Zarządca sukcesyjny
IV. Wpływ upadłość/restrukturyzacji posiadacza rachunku na umowę rachunku bankowego
V. Zamykanie rachunków bankowych
1. Wypowiedzenie umowy rachunku bankowego
2. Rozwiązanie umowy rachunku bankowego z mocy prawa
3. Porozumienie stron
Warunki uczestnictwa i regulamin
Warunki uczestnictwa
po otrzymaniu zgłoszenia prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia, a na około 2 dni przed terminem szkolenia zostaną wysłane wiadomości organizacyjne wraz z linkiem do szkolenia oraz materiałami szkoleniowymi. Płatności po szkoleniu, zwykle w tym samym dniu po szkoleniu prześlemy do Państwa faktury do zapłaty wraz z zaświadczeniem drogą mailową.
Warunki rezygnacji
rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty. W przypadku braku możliwości wzięcia udziału w danym terminie jest możliwość przesłania nagrania ze szkolenia online.
Profesjonalny pracownik bankowy- 3 dniowy certyfikowany kurs depozytowy oraz obsługi klienta.
Studium jest cyklem 3 szkoleń, mającym na celu zapoznanie jego uczestników ze wszystkimi aspektami działalności depozytowej banku, w tym zasadami obsługi klienta. Celem szkolenia jest umożliwienie jego uczestnikom poznania całokształtu zagadnień związanych z rachunkami bankowymi, w ramach jednego cyklu.
Szkolenie ma charakter praktyczny i będzie uwzględniać stosowanie poszczególnych przepisów w świetle praktyki bankowej i sądowej.
Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla osób rozpoczynających pracę w banku, jak również dla pracowników posiadających doświadczenie w obszarze objętym szkoleniem.