Technika pracy biurowej.
Szkolenie skierowane jest do: pracowników biurowych (przede wszystkim jednostek administracji publicznej), do obowiązków których należy prowadzenie dokumentacji bieżącej oraz sporządzanie korespondencji.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z zasadami wykonywania pracy biurowej – redagowania korespondencji, prowadzenia dokumentacji spraw bieżących oraz przygotowania dokumentacji spraw zakończonych do archiwizacji.
Program szkolenia
1. Zasady organizacji i planowania pracy
1) Podstawowe przepisy prawa administracyjnego
2) Organizacja stanowiska pracy
3) Techniczne wyposażenie stanowiska pracy
2. Prowadzenie dokumentacji i obieg dokumentów
1) Definicja dokumentu i rodzaje dokumentacji
2) Instrukcja kancelaryjna – system kancelaryjny i system wykonywania czynności kancelaryjnych
3) Rejestracja przesyłek i ich obieg
4) Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt – budowa i stosowanie
5) Teczka rzeczowa i jej odmiany
6) Rejestracja spraw – znak sprawy, dokumentacja tworząca i nie tworząca spraw
7) Spis spraw – kiedy i dla jakiej dokumentacji się go prowadzi
3. Redagowanie pism i opracowywanie korespondencji
1) Sporządzanie pism – styl i forma korespondencji
2) Techniczne aspekty redagowania korespondencji – formatowanie dokumentu
3) Ćwiczenie redagowania korespondencji
4) Akceptacja wielostopniowa i ostateczna pisma
5) Wysyłka korespondencji – dopuszczalne prawnie sposoby doręczenia pisma
a) doręczenia elektroniczne
b) korespondencja tradycyjne
c) inne metody doręczenia i wymiany komunikacji
4. Archiwizacja dokumentów
1) Przechowywanie dokumentacji spraw zakończonych w komórkach organizacyjnych
2) Przekazywanie dokumentacji spraw zakończonych do archiwum zakładowego
a) uporządkowanie wewnętrzne dokumentacji
b) opisanie jednostek archiwalnych
c) sporządzenie ewidencji przekazywanej dokumentacji
3) Archiwizacja dokumentów elektronicznych (w systemie teleinformatycznym i na informatycznych nośnikach danych)
Warunki uczestnictwa i regulamin
Warunki uczestnictwa
po otrzymaniu zgłoszenia prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia, a na około 2 dni przed terminem szkolenia zostaną wysłane wiadomości organizacyjne wraz z linkiem do szkolenia oraz materiałami szkoleniowymi. Płatności po szkoleniu, zwykle w tym samym dniu po szkoleniu prześlemy do Państwa faktury do zapłaty wraz z zaświadczeniem drogą mailową.
Warunki rezygnacji
rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty. W przypadku braku możliwości wzięcia udziału w danym terminie jest możliwość przesłania nagrania ze szkolenia online.
Nadchodzące terminy
Technika pracy biurowej.
Szkolenie skierowane jest do: pracowników biurowych (przede wszystkim jednostek administracji publicznej), do obowiązków których należy prowadzenie dokumentacji bieżącej oraz sporządzanie korespondencji.
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z zasadami wykonywania pracy biurowej – redagowania korespondencji, prowadzenia dokumentacji spraw bieżących oraz przygotowania dokumentacji spraw zakończonych do archiwizacji.