Wpływ upadłości i postępowania restrukturyzacyjnego na umowę rachunku bankowego. Zarządzenie rachunkiem bankowym posiadacza w upadłości i restrukturyzacji.
Cel szkolenia
Przedmiotem szkolenia jest kompleksowe omówienie skutków ogłoszenia upadłości lub otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego na umowę rachunku bankowego, zarówno tzw. konsumenckiego, jak i prowadzonego dla przedsiębiorcy. W ramach szkolenia omówiony zostanie wpływ tych procesów na samą umowę, jak i możliwość dysponowania środkami na rachunku bankowym oraz wskazane zostaną obowiązki banków. Ponadto przedstawione zostaną dodatkowe zagadnienia, które powstają w związku z upadłości/restrukturyzacją posiadacza.
Szkolenie ma na celu ograniczenie ryzyka wystąpienia odpowiedzialności banku w związku z nieprawidłowym postępowaniem.
Adresaci
Szkolenie skierowane jest do każdego pracownika sektora bankowego, który w praktyce spotyka się z zagadnieniami upadłości/restrukturyzacji posiadacza rachunku bankowego.
Program szkolenia
1. Uwagi ogólne
2. Pojęcie masy upadłości i majątek wyłączony z masy upadłości
3. Pozyskanie informacji o upadłości posiadacza rachunku bankowego – analiza Krajowego Rejestru Zadłużonych
4. Wpływ upadłości konsumenckiej na umowę rachunku bankowego
5. Wpływ upadłości na zasadach ogólnych na umowę rachunku bankowego
6. Wpływ upadłości na umowę rachunku bankowego wspólnego
7. Wpływ upadłości/restrukturyzacji na zajęcie wierzytelności z rachunku bankowego
8. Omówienie stanowisko Komisji Nadzoru Finansowego
9. Zarządzenie rachunkiem posiadacza w upadłości
10. Komunikacja banku z syndykiem masy upadłości
11. Wykonanie obowiązku zawiadomienia syndyka o prowadzeniu rachunku bankowego
12. Wypowiedzenie umowy rachunku bankowego w toku postępowania upadłościowego
13. Opłaty i prowizja związane z prowadzeniem rachunku bankowego
14. Upadłość posiadacza rachunku bankowego powierniczego
15. Upadłość a środki na rachunku VAT
16. Wykonywanie obowiązków informacyjnych wobec rachunku posiadacza w upadłości
17. Beneficjent rzeczywisty podmiotu w upadłości
18. Wpływ postępowania restrukturyzacyjnego na umowę rachunku bankowego
19. Pytania uczestników szkolenia
Warunki uczestnictwa i regulamin
Warunki uczestnictwa
po otrzymaniu zgłoszenia prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia, a na około 2 dni przed terminem szkolenia zostaną wysłane wiadomości organizacyjne wraz z linkiem do szkolenia oraz materiałami szkoleniowymi. Płatności po szkoleniu, zwykle w tym samym dniu po szkoleniu prześlemy do Państwa faktury do zapłaty wraz z zaświadczeniem drogą mailową.
Warunki rezygnacji
rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty. W przypadku braku możliwości wzięcia udziału w danym terminie jest możliwość przesłania nagrania ze szkolenia online.