Zasady postępowania banku z rachunkami uśpionymi, wypłaty z rachunku uśpionego, zasady informowania gminy
Cel szkolenia
Mimo funkcjonującej od 1 lipca 2016 roku regulacji dotyczącej tzw. „rachunków uśpionych” wciąż pojawiają się pytania banków i nadzorców o prawidłowość postępowania banków z umowami rachunków po śmierci klientów.
Celem szkolenia jest omówienie zasad działania banku z rachunkami uśpionymi, zasad wypłaty środków z rachunków oraz terminów przedawnienia roszczeń osób uprawnionych do wypłaty z tych rachunków oraz zasad informowania gminy o środkach zmarłych posiadaczy rachunków.
Adresaci
dyrektorzy oddziałów, pracownicy obsługi klienta, pracownicy zajmujący się wykonywaniem czynności związanych z mieszkaniowymi rachunkami powierniczymi, audytu, prawnicy, pracownicy działu reklamacji
Program szkolenia
I. Zasady postępowania banku z rachunkami zmarłych klientów konsumentów – tzw. „rachunki uśpione”:
1. Definicja rachunku uśpionego:
a – z powodu śmierci klienta – jak to ustalić?
b- z powodu braku działania klienta – pojęcie „czynności na rachunku”
2. Skutki rozwiązania umowy – z uwzględnieniem proponowanych zmian ustawowych i opinii KNF:
a) co oznacza „umowa rozwiązana ale nadal wiążąca”?
b) na jakim rachunku i jak długo przechowywać środki?
c) problem opłat za prowadzenie rachunku – propozycja rozwiązania.
II. Zasady dokonywania wypłat z rachunków uśpionych:
1. Osoby uprawnione do wypłaty środków – zasady dokumentowania wypłat:
a – spadkobiercy,
b – zapisobiorcy,
c – osoby ponoszące koszty pogrzebu posiadacza rachunku,
d – organy emerytalno-rentowe.
4. Terminy przedawnienia roszczeń.
III. Zasady informowania gminy o rachunkach uśpionych:
1. Zasady powiadamiania gminy o środkach pozostałych na rachunkach:
a- przesłanki powiadomienia gminy,
b- termin powiadomienia gminy,
c- treść powiadomienia,
d- działanie banku w przypadku braku wiedzy o miejscu ostatniego miejsca zamieszkania klienta.
Warunki uczestnictwa i regulamin
Warunki uczestnictwa
po otrzymaniu zgłoszenia prześlemy potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia, a na około 2 dni przed terminem szkolenia zostaną wysłane wiadomości organizacyjne wraz z linkiem do szkolenia oraz materiałami szkoleniowymi. Płatności po szkoleniu, zwykle w tym samym dniu po szkoleniu prześlemy do Państwa faktury do zapłaty wraz z zaświadczeniem drogą mailową.
Warunki rezygnacji
rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 3 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty. W przypadku braku możliwości wzięcia udziału w danym terminie jest możliwość przesłania nagrania ze szkolenia online.