Zapewniamy profesjonalne szkolenia
dla najważniejszych sektorów gospodarki

ikonanasza Oferta ikonaFormularz zgłoszeniowy

Ustawa z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze w tym obsługi osób niepełnosprawnych.

SZKOLENIE ONLINE wykład na żywo
z możliwością zadawania pytań przez chat

Ustawa z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze, która wejdzie w życie w dniu 28 czerwca 2025 roku, wdraża do polskiego porządku prawnego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882 z dnia 17 kwietnia 2019 roku w sprawie wymogów dostępności produktów i usług. Jej celem jest ograniczenie wykluczenia społecznego i umożliwienie korzystania m. in. z usług bankowych przez osoby z niepełnosprawnościami oraz usprawnienie funkcjonowania usług spełniających wymagania dostępności i zaspokojenia potrzeb konsumentów. Wdrożenie ustawy wymaga podjęcia przez banki działań zmierzających nie tylko do likwidacji fizycznych barier, ale również znacznego zwiększenia zakresu informacji przekazywanych klientom i uproszczenia wszystkich wzorców umownych.
Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z nowymi ustawowymi wymogami stawianymi bankom, co pozwoli racjonalnie przygotować harmonogram działań wdrożeniowych, a także z Wyjaśnieniami interpretacyjnymi Grupy roboczej przy ZBP – przygotowanymi w toku konsultacji z nadzorcami oraz Porozumieniem o standardzie zrozumiałości informacji w usługach bankowości detalicznej na poziomie złożoności B2.
Udział w szkoleniu pozwoli również ustalić na jakim etapie przygotowań jest bank i jakich informacji udzielić nadzorcom w wysyłanych ankietach.

Dla kogo: członkowie zarządów, dyrektorzy placówek bankowych, pracownicy audytu i działu zgodności, prawnicy, pracownicy działów reklamacji

PROGRAM:

I. Cel główne założenia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/882 z dnia 17 kwietnia 2019 roku w sprawie wymogów dostępności produktów i usług oraz ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
1. Główne założenia dyrektywy i ustawy.
2. Ramy czasowe wdrażania przepisów.

II. Podstawowe pojęcia:
1. Pojęcie dostępności.
2. Rodzaje usług bankowych objętych ustawą.
3. Co oznacza świadczenie usług bankowości detalicznej – propozycja interpretacji.
4. Rodzaje produktów bankowych objętych ustawą – problematyka terminali płatniczych i innych urządzeń samoobsługowych.
5. Za dostępność jakich urządzeń odpowiada bank?

III. Zapewnianie spełniania wymagań dostępności produktów i usług:
1. Wymogi ogólne.
2. Wymogi dotyczące poszczególnych produktów i usług:
a- wymogi dotyczące usług świadczonych w ramach kanału cyfrowego,
b- wymogi dotyczące usług świadczonych w placówkach bankowych,
c- wymogi dotyczące usług świadczonych za pomocą kart płatniczych,
d- wymogi dotyczące usług świadczonych w bankomatach,
e- wymogi dotyczące obsługi osób z niepełnosprawnościami (osoby niedowidzące, niedosłyszące, ze szczególnymi potrzebami),
f- wymogi dotyczące stron internetowych banków.
3. Co oznacza zrozumiałość dokumentu na poziomie B2? – konsekwencje dla banku.
4. Porozumienie o standardzie zrozumiałości informacji w usługach bankowości detalicznej na poziomie złożoności B2 – czy zwolni bank z indywidualnego działania?

IV. Obowiązki banku jako podmiotu gospodarczego:
1. Ustalenie zasad komunikacji z klientami.
2. Obowiązki informacyjne.
3. Dokonywanie oceny zgodności usługi z wymaganiami dostępności.
4. Test zgodności.

V. Tryb dochodzenia praw przez konsumentów:
1. Nowy tryb skargowy:
a- skarga a reklamacja klienta banku,
b- sposoby składania skarg,
c- terminy rozpatrzenia,
d- zakres rozpoznania i treść odpowiedzi,
e- pouczenia prawne.
2. Rzecznik Finansowy jako organ odwoławczy.

VI. Nadzór w zakresie spełniania wymagań dostępności produktów i usług – problemy praktyczne związane z wielością nadzorców.
1. Uprawnienia Prezesa Zarządu PFRON wobec banków.
2. Uprawnienia Rzecznika Finansowego wobec banków.
3. Zasady stosowania kar pieniężnych za naruszenie obowiązków ustawowych.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Szczegółowych informacji udziela:
Monika Cicha
tel.: 22 207 22 58
E-mail: biuro@crf.pl

Data i miejsce zajęć:
23 października 2024 r. Online

Godziny zajęć: 09.00-12.00

Cena obejmuje: Uczestnictwo w wideoszkoleniu dla 1 osoby, możliwość zadawania pytań przez chat podczas szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe przygotowane przez trenera, zaświadczenie

PROMOCJA:
Każda kolejna osoba z firmy 390zł +23 % VAT

Koszt szkolenia:
od jednej osoby - 490 zł + VAT*

* cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych

Płatności prosimy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia na konto:
ING BANK ŚLĄSKI
70 1050 1025 1000 0097 0816 2640
Uprzejmie prosimy na przelewie umieścić temat, datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.

Zgłoszenia prosimy nadsyłać mailem biuro@crf.pl lub faksem na nr 22 207 22 58.

Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Drukuj program szkolenia
Wyślij formularz zgłoszeniowy

    W celu dodania kolejnego uczestnika szkolenia proszę kliknąć w "+" pod danymi uczestnika.

    Dane uczestnika:





    Dane firmy:





    Warunki uczestnictwa:

    Rezygnacja z udziału w szkoleniu powinna nastąpić w formie pisemnej najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Rozwoju Finansów s.c. w zakresie prowadzonej przez nią działalności gospodarczej zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych (Dz. U. Nr 133 poz. 883). Wiem, że mam pełne prawo do wglądu i zmiany swoich danych, jak też ich usunięcia z bazy.

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowej drogą elektroniczną od Centrum Rozwoju Finansów s.c. (zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. Dz. U. Nr 144 poz. 1204 "O świadczeniu usług drogą elektroniczną"). W każdym momencie przysługuje mi prawo do odwołania powyższej zgody.

    Oświadczam, że znam i akceptuję warunki uczestnictwa i rezygnacji w szkoleniu.

    NEWSLETTER

    zapisz się do naszego newslettera!
    CENTRUM ROZWOJU FINANSÓW

    ul. Jana Kazimierza 16, 01-248 Warszawa
    tel. 22 299 00 34, fax 22 207 22 58
    biuro@crf.pl, www.crf.pl