Zasady obsługi w banku spółdzielczym osób z niepełnosprawnościami – ocena stanu faktycznego, harmonogram wdrażania zmian, rozwiązania praktyczne.
SZKOLENIE ONLINE wykład na żywo
z możliwością zadawania pytań przez chat
W 2019 roku Związek Banków Polskich wraz z organizacjami reprezentującymi osoby z niepełnosprawnościami opracował III wydanie „Dobrych praktyk obsługi osób z niepełnosprawnościami przez bank”. Zastosowanie tych Praktyk nabierze szczególnego znaczenia w procesie przygotowania się banków spółdzielczych do wdrożenia tzw. „ustawy o dostępności” z dnia 26 kwietnia 2024 roku, która wejdzie w życie w dniu 28 czerwca 2025 roku.
Podczas szkolenia zaprezentowane zostaną praktyczne metody identyfikacji osób z niepełnosprawnościami słuchu, mowy, wzroku, ruchu, niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby ich obsługi. Omówione zostaną także zasady komunikacji i składania dyspozycji przez te osoby, wymogi sprzętowe, a także wymagania wobec pracowników placówek bankowych.
Udział w szkoleniu pozwoli ustalić na jakim etapie przygotowania do obsługi osób z niepełnosprawnościami jest bank i jaki harmonogram działań należy przyjąć, aby być przygotowanym do profesjonalnej obsługi wszystkich klientów od dnia 28 czerwca 2025 roku.
Dla kogo: członkowie zarządów, dyrektorzy placówek bankowych, pracownicy audytu i działu zgodności, prawnicy, pracownicy działów reklamacji
PROGRAM:
I. Założenia ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
1. Główne założenia ustawy.
2. Ramy czasowe wdrażania wymagań dotyczących obsługi osób z niepełnosprawnościami.
3. Pojęcie dostępności usług bankowych.
4. Rodzaje usług bankowych objętych wymogami dostępności.
II. Wykaz aktów prawnych i regulacji sektorowych określających zasady obsługi osób z niepełnosprawnościami, w tym:
1. Konwencja Praw Osób Niepełnosprawnych z dnia 13 grudnia 2006 roku;
2. Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
3. Dobre praktyki obsługi osób z niepełnosprawnościami przez bank opracowane przez ZBP w 2019 roku.
4. Dobre praktyki opracowane i wdrożone przez poszczególne banki.
III. Rodzaje niepełnosprawności, zasady ich rozpoznania oraz sposób obsługi w placówce bankowej osób z niepełnosprawnościami:
1. Osoby z niepełnosprawnością wzroku – niewidome i słabowidzące.
2. Osoby z niepełnosprawnością słuchu i mowy.
3. Osoby z niepełnosprawnością ruchową.
4. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną.
5. Osoby starsze.
6. Sposoby komunikacji i zasady składania dyspozycji.
IV. Sposób obsługi w osób z niepełnosprawnościami w kanale telefonicznym.
V. Sposób obsługi osób z niepełnosprawnościami w bankomatach i wpłatomatach.
VI. Sposób obsługi osób z niepełnosprawnościami w bankowości internetowej.
VII. Sposób obsługi osób z niepełnosprawnościami w bankowości mobilnej.
VIII. Zastosowanie biometrii w praktyce obsługi osób z niepełnosprawnościami.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Szczegółowych informacji udziela:
Monika Cicha
tel.: 22 207 22 58
E-mail: biuro@crf.pl
Data i miejsce zajęć:
28 listopada 2024 r. Online
Godziny zajęć: 09.00-12.00
Cena obejmuje: Uczestnictwo w wideoszkoleniu dla 1 osoby, możliwość zadawania pytań przez chat podczas szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe przygotowane przez trenera, zaświadczenie
PROMOCJA:
Każda kolejna osoba z firmy 390zł +23 % VAT
Koszt szkolenia:
od jednej osoby - 490 zł + VAT*
* cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Płatności prosimy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia na konto:
ING BANK ŚLĄSKI
70 1050 1025 1000 0097 0816 2640
Uprzejmie prosimy na przelewie umieścić temat, datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać mailem biuro@crf.pl lub faksem na nr 22 207 22 58.
Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.