ZASADY POSTĘPOWANIA BANKU W PRZYPADKU ZGŁOSZENIA OSZUKAŃCZEJ TRANSAKCJI PŁATNICZEJ – praktyczne wykorzystanie nowych Zaleceń Prezesa UOKiK dla dostawców usług płatniczych
SZKOLENIE ONLINE wykład na żywo
z możliwością zadawania pytań przez chat
Podczas szkolenia omówione zostaną zasady rozpatrywania zgłoszeń dotyczących zgłoszeń nieautoryzowanych transakcji płatniczych i określania, która ze stron ponosi za nieodpowiedzialność, ze szczególnym uwzględnieniem należytej staranności małoletnich klientów banku.
Wskazane zostaną także przykłady praktycznego wykorzystania nowych Zaleceń Prezesa UOKiK dla dostawców usług płatniczych oraz aktualne orzecznictwo sądów powszechnych i stanowisko KNF.
Dla kogo: zarządy banków i dyrektorzy oddziałów, pracownicy obsługi klienta, pracownicy zajmujący się wykonywaniem czynności związanych rachunkami, audytu, prawnicy, pracownicy działu reklamacji.
PROGRAM:
I. Szczególne środki ostrożności i zobowiązania banków w zakresie:
1. Wydawania i obsługi instrumentów płatniczych.
2. Podnoszenia świadomości klientów w zakresie obsługi transakcji płatniczych.
II. Obowiązki klienta (użytkownika) w zakresie transakcji płatniczych:
1. Oczekiwane zachowania klientów –model ostrożnego użytkownika.
2. Katalog zachowań użytkowników, które mogą być uznane za przejaw niedbalstwa lub rażącego niedbalstwa w korzystaniu z instrumentu płatniczego.
3. Należyta staranność małoletnich klientów banku – kryteria oceny.
III. Pojęcie autoryzowanej i nieautoryzowanej transakcji płatniczej:
1. Pojęcie silnego uwierzytelnienia.
2. Pojęcie nieautoryzowanej transakcji płatniczej.
IV. Procedura wewnętrzna banku regulująca obsługę zgłoszeń użytkowników:
1. Zakres regulacji.
2. Wytyczne obejmujące zasady postępowania:
a) w przypadku podejrzenia popełnienia przez użytkownika oszustwa,
b) w przypadku podejrzenia o umyślne lub rażąco niedbałe działanie użytkownika,
c) udzielania stosownych do zidentyfikowanych przypadków odpowiedzi na zgłoszenia,
d) terminy obsługi zgłoszeń.
V. Zasady obsługi reklamacji i zgłoszeń o transakcjach nieautoryzowanych:
1.Termin rozpatrzenia zgłoszenia.
2. Zasady rozpoznania zgłoszenia:
a – przesłanki pozytywne – uznanie zgłoszenia,
b – przesłanki negatywne – odmowa uznania zgłoszenia.
3. Termin zwrotu kwoty kwestionowanej transakcji.
4. Prawo użytkownika do sądu – która ze stron powinna wnieść pozew.
5. Najnowsze orzecznictwo sądów powszechnych – aktualne podejście do naruszenia obowiązków ostrożnościowych przez użytkowników –analiza orzeczeń.
VI. Zalecenia Prezesa UOKiK dla dostawców usług płatniczych dotyczące przeciwdziałaniu transakcjom oszukańczym – charakter prawny, omówienie.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Szczegółowych informacji udziela:
Monika Cicha
tel.: 22 207 22 58
E-mail: biuro@crf.pl
Data i miejsce zajęć:
22 listopada 2024 r. Online
Godziny zajęć: 09.00-12.00
Cena obejmuje: Uczestnictwo w wideoszkoleniu dla 1 osoby, możliwość zadawania pytań przez chat podczas szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe przygotowane przez trenera, zaświadczenie
PROMOCJA:
Każda kolejna osoba z firmy 390zł +23 % VAT
Koszt szkolenia:
od jednej osoby - 490 zł + VAT*
* cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Płatności prosimy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia na konto:
ING BANK ŚLĄSKI
70 1050 1025 1000 0097 0816 2640
Uprzejmie prosimy na przelewie umieścić temat, datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać mailem biuro@crf.pl lub faksem na nr 22 207 22 58.
Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.