Zapewniamy profesjonalne szkolenia
dla najważniejszych sektorów gospodarki

ikonanasza Oferta ikonaFormularz zgłoszeniowy

Zmiany 2025 (1. Kasowy PIT 2. Wakacje składkowe i składka zdrowotna 3. E-Doręczenia dla przedsiębiorców).

SZKOLENIE ONLINE wykład na żywo
z możliwością zadawania pytań przez chat

Cele szkolenia
Celem szkolenie jest uzyskanie przez uczestników wiedzy na temat zmian jakie wejdą od 2025 r. i wprowadzą nowe obowiązki w obszarach istotnych dla przedsiębiorców.
Na szkoleniu zostanie dokładnie omówiona nowość w podatku dochodowym od osób fizycznych – tzw. kasowy PIT. Jest to możliwość kasowego rozpoznawania przychodów. Ta na pierwszy rzut oka korzystna regulacja zawiera kruczki, które muszą być wzięte pod uwagę przy decyzji o wyborze tej formy rozliczenia.
Druga część szkolenia poświęcona zostanie na omówienie wakacji składkowych – nowej ulgi w opłacaniu składek ZUS. Podczas szkolenia uczestnik dowie się kto może skorzystać z wakacji składkowych, jakie musi spełniać warunki i z jakimi obowiązkami to się wiąże. W tej części szkolenia omówione zostaną zasady płacenia składki zdrowotnej na 2025, zgodnie z aktualnym na dzień szkolenia stanem rzeczy.
Trzecia część szkolenia dotyczy obowiązków przedsiębiorców na gruncie e-Doręczeń. Na szkoleniu przedstawione zostanie jakie obowiązki będą ciążyć na przedsiębiorcach i od kiedy. Czym jest adres do doręczeń elektronicznych. Korzyścią ze szkolenia jest zaprezentowanie w trakcie szkolenia, jak uzyskać adres do doręczeń elektronicznych.

PROGRAM:

I. PIT kasowy od 1 stycznia 2025 r.

1. Kto może stosować kasowy PIT?
a) Warunek podmiotowy. Co ze spółkami cywilnymi i jawnymi?
b) Próg kwotowy.
c) Rodzaj ewidencji a możliwość korzystania z PIT kasowego.

2. Jak wybrać PIT kasowy?

3. Moment powstania przychodu.
a) Jak długo można nie rozpoznawać przychodu?
b) Zaliczki a moment powstania przychodu.
c) Co w przypadku likwidacji działalności?

4. Kiedy stosując PIT kasowy nie stosujesz PIT kasowego?
a) Wyłączenia dla transakcji z podmiotami powiązanymi.
b) Wyłączenia dla transakcji z podmiotami innymi niż przedsiębiorca.
c) Wyłączenia dla środków trwałych.
d) Wyłączenia dla transakcji rajowych.

5. Potrącanie kosztów na PIT kasowym.
a) Data wystawienia faktury a data potrącenia kosztu.
b) Data zapłaty a data potrącenia kosztu.
c) Wystawienie faktury kosztowej przed zapłatą. Kiedy koszt?
d) Zapłata przed wystawieniem faktury kosztowej. Kiedy koszt?
e) Rozliczanie kosztów dla potrzeb zaliczek i zeznania rocznego.
f) Moment potrącenia kosztów od podmiotów powiązanych.
g) Amortyzacja jako koszt podatkowy na PIT kasowym.

6. Dodatkowa ewidencja obowiązująca na PIT kasowym.

7. Kasowy PIT a ulga na złe długi.

8. Kasowy PIT a składka zdrowotna.

9. Przepisy przejściowe.
a) Sprzedaż w 2024. Otrzymanie zapłaty w 2025. Kiedy przychód?
b) Zaliczka w 2024 r. Sprzedaż w 01.25. Otrzymanie zapłaty w 02.25. Kiedy przychód?
c) Zaliczka kosztowa w 2024. Zakup w 01.25. Zapłata w 02.25. Kiedy koszt podatkowy?
d) Metoda kasowa w 2025. Rezygnacja z metody kasowej od 2026. Jakie przepisy?

II. Wakacje składkowe i składka zdrowotna 2025.

1. Na czym polegają wakacje składkowe?
2. Komu przysługują wakacje składkowe?
3. Warunki do skorzystania z wakacji składkowych.
4. Które składki objęte są wakacjami?
5. Jak często można korzystać z wakacji składkowych?
6. Wakacje składkowe a podatek PIT.
7. Jak będzie wyglądać składka zdrowotna w 2025 r.

III. e-Doręczenia 2025 – nowy obowiązek dla przedsiębiorców.
1. Czego się oczekuje od przedsiębiorców w związku z wejściem e-Doręczeń od 1 stycznia 2025 r.? Obowiązki sektora prywatnego.

2. Rejestrowane doręczenie elektroniczne.
a) Co to za usługa?
b) Jak z usługi skorzystać?
c) Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE).
d) Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego.

3. Czym jest adres do doręczeń elektronicznych?
a) Cechy adresu do doręczeń elektronicznych.
b) Skąd wziąć adres?
c) Ile można mieć adresów?
d) Baza Adresów Elektronicznych (BAE).
e) Jakie skutki wywołuje wpisanie adresu do BAE?

4. Prezentacja jak uzyskać adres do doręczeń elektronicznych.
a) Uzyskanie adresu dla osoby fizycznej (JDG).
b) Uzyskanie adresu dla spółki wpisanej do KRS.
c) Kim jest administrator i czy trzeba go ustanawiać?
d) Skrzynka do doręczeń elektronicznych.

5. Terminy wejścia w życie nowych obowiązków.
a) Termin dla osób fizycznych wykonujących zawód zaufania publicznego.
b) Termin dla spółek wpisanych do KRS.
c) Termin dla firm wpisanych do CEiDG.
d) Skutki zaniechania obowiązku i nieutworzenia adresu do doręczeń elektronicznych.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

Szczegółowych informacji udziela:
Monika Cicha
tel.: 22 207 22 58
E-mail: biuro@crf.pl

Data i miejsce zajęć:
29 października 2024 r. Online

Godziny zajęć: 09.30-14.00

Cena obejmuje: Uczestnictwo w wideoszkoleniu dla 1 osoby, możliwość zadawania pytań przez chat podczas szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe przygotowane przez trenera, zaświadczenie

PROMOCJA:
Każda kolejna osoba z firmy 390zł +23 % VAT

Koszt szkolenia:
od jednej osoby - 590 zł + VAT*

* cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych

Płatności prosimy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia na konto:
ING BANK ŚLĄSKI
70 1050 1025 1000 0097 0816 2640
Uprzejmie prosimy na przelewie umieścić temat, datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.

Zgłoszenia prosimy nadsyłać mailem biuro@crf.pl lub faksem na nr 22 207 22 58.

Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Drukuj program szkolenia
Wyślij formularz zgłoszeniowy

    W celu dodania kolejnego uczestnika szkolenia proszę kliknąć w "+" pod danymi uczestnika.

    Dane uczestnika:





    Dane firmy:





    Warunki uczestnictwa:

    Rezygnacja z udziału w szkoleniu powinna nastąpić w formie pisemnej najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Centrum Rozwoju Finansów s.c. w zakresie prowadzonej przez nią działalności gospodarczej zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych (Dz. U. Nr 133 poz. 883). Wiem, że mam pełne prawo do wglądu i zmiany swoich danych, jak też ich usunięcia z bazy.

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowej drogą elektroniczną od Centrum Rozwoju Finansów s.c. (zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. Dz. U. Nr 144 poz. 1204 "O świadczeniu usług drogą elektroniczną"). W każdym momencie przysługuje mi prawo do odwołania powyższej zgody.

    Oświadczam, że znam i akceptuję warunki uczestnictwa i rezygnacji w szkoleniu.

    NEWSLETTER

    zapisz się do naszego newslettera!
    CENTRUM ROZWOJU FINANSÓW

    ul. Jana Kazimierza 16, 01-248 Warszawa
    tel. 22 299 00 34, fax 22 207 22 58
    biuro@crf.pl, www.crf.pl