„Know Your Customer” w tym procedura ustalenia beneficjenta rzeczywistego – praktyczny warsztat dla pracowników banków spółdzielczych
SZKOLENIE ONLINE wykład na żywo
z możliwością zadawania pytań przez chat
Szkolenie skierowane jest w szczególności do:
• osób odpowiedzialnych za proces KYC,
• osób odpowiedzialnych za proces przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (AML/CFT) w tym:
o AML Officerów
o członków Zarządów odpowiedzialnych za wdrażanie obowiązków określonych w ustawie AML
o kadry kierowniczej wyższego szczebla
o pracowników zespołów AML
• pracowników działów:
o compliance,
o przeciwdziałania przestępstwom i nadużyciom,
o prawnych,
o nadzoru i kontroli,
o bezpieczeństwa,
o oceny ryzyka,
o analiz i audytu wewnętrznego.
Zajęcia zostaną przeprowadzone w formie:
• wykładów wprowadzających do tematyki szkolenia, z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych oraz narzędzi audiowizualnych,
• case study,
• ćwiczeń w grupach,
• dyskusji dotyczącej poruszanych zagadnień.
PROGRAM:
1. Najważniejsze wyzwania instytucji obowiązanych w obszarze KYC
• KYC – procedura bezpieczeństwa
• etapy procesu KYC
• proces akceptacji i okresowy przegląd relacji z klientami,
• źródła wiedzy o klientach
• gromadzenie i weryfikacja wymaganych dokumentów oraz informacji o kliencie
• nawiązywanie stosunków gospodarczych bez fizycznej obecności klienta
• zapobieganie ryzyku sankcji
2. Środki bezpieczeństwa finansowego
• środki należytej staranności – obligatoryjne działania instytucji obowiązanej
• ocena klienta i czynniki ryzyka wpływające na ryzyko
• wzmocnione i uproszczone środki należytej staranności
• monitoring relacji z klientem
3. Wyzwania w zakresie identyfikacji beneficjenta rzeczywistego
• dlaczego ważne jest ustalenie beneficjenta rzeczywistego?
• proces due diligence struktury własnościowej
• dokumenty służące do weryfikacji tożsamości i badania struktury własnościowej
• dokumentowanie informacji o beneficjencie rzeczywistym
• beneficjent rzeczywisty jako PEP – jakie mamy obowiązki?
• ustalenie beneficjenta rzeczywistego w oparciu o najlepsze standardy – praca na przykładach
4. Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych – zadania i obowiązki instytucji obowiązanej
• obowiązki związane z procedurą rejestracji
• procedura zgłoszenia rozbieżności do CRBR
• sankcje związane z naruszeniem obowiązku rejestracji w CRBR
• praktyczne wyzwania pracy z rejestrem
Sesja pytań i odpowiedzi
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Szczegółowych informacji udziela:
Monika Cicha
tel.: 22 299 00 34, kom. 573 999 468
E-mail: biuro@crf.pl
Data i miejsce zajęć:
15 listopada 2024 r. Online
Godziny zajęć: 09.00-14.00
Cena obejmuje: Uczestnictwo w wideoszkoleniu dla 1 osoby, możliwość zadawania pytań przez chat podczas szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe przygotowane przez trenera, zaświadczenie
PROMOCJA:
Każda kolejna osoba z firmy 590zł +23 % VAT
Koszt szkolenia:
od jednej osoby - 690 zł + VAT*
* cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Płatności prosimy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia na konto:
ING BANK ŚLĄSKI
70 1050 1025 1000 0097 0816 2640
Uprzejmie prosimy na przelewie umieścić temat, datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać mailem biuro@crf.pl lub faksem na nr 22 207 22 58.
Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.