Przygotowanie do wdrożenia w bankach spółdzielczych nowej Rekomendacji U KNF dotyczącej dobrych praktyk w zakresie bancassurance oraz Dobrych Praktyk Polskiej Izby Ubezpieczeniowej i Związku Banków Polskich w zakresie ubezpieczeń spłaty kredytu lub pożyczki.
SZKOLENIE ONLINE wykład na żywo
z możliwością zadawania pytań przez chat
Nowa Rekomendacja U dotycząca dobrych praktyk w zakresie bancassurance musi zostać wdrożona przez banki spółdzielcze nie później niż do dnia 1 lipca 2024 r.
Celem szkolenia jest omówienie takiego sposobu wdrożenia rekomendacji, który zagwarantuje najlepsze wykonanie jej celu oraz zapewni odpowiednią wartość produktów ubezpieczeniowych, oferowanych w ramach bancassurance dla klientów, w tym w ubezpieczeniach spłaty kredytu lub pożyczki (tzw. produkty CPI), ochronę szczególnych praw klientów banków. Przyjrzymy się także relacji poszczególnych rekomendacji do przepisów najważniejszych ustaw dotyczących ubezpieczeń, chroniących klientów.
Podczas szkolenia zaprezentowane zostaną także założenia Dobrych Praktyk Polskiej Izby Ubezpieczeniowej i Związku Banków Polskich w zakresie ubezpieczeń spłaty kredytu lub pożyczki i ich wpływ na współpracę banków z ubezpieczycielami.
PROGRAM:
I. Cel nowej Rekomendacji U KNF dotyczącej dobrych praktyk w zakresie bancassurance:
1. Termin wejścia w życie.
2. Zasad proporcjonalności.
3. Słowniczek najważniejszych pojęć.
II. Stosunek nowej regulacji do przepisów dotyczących ubezpieczeń:
1. Prawo bankowe,
2. Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń,
3. Ustawa o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej,
4. Ustawa z dnia 7 grudnia 2000 r. o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach zrzeszających,
5. Ustawa o rachunkowości,
6. Regulacje Unii Europejskiej.
III. Zarządzanie ryzykami związanymi z działalnością w obszarze bancassurance – rola zarządu i rady nadzorczej banku:
1. Przegląd dotychczasowych procedur,
2. System kontroli wewnętrznej w zakresie bancassurance.
3. Odpowiedzialność odszkodowawcza banku jako dystrybutora ubezpieczeń.
4. Odpowiedzialność banku za jakość dystrybułowanych umów ubezpieczenia.
IV. Pozycja banku spółdzielczych w stosunkach ubezpieczenia z udziałem klientów:
a) bank jako pośrednik ubezpieczeniowy – agent i multiagent,
b) bank jako pośrednik ubezpieczeniowy i dostawca własnych usług finansowych,
c) bank jako ubezpieczający,
d) bank jako ubezpieczony i ubezpieczający.
V. Obowiązki banku wobec klientów:
1. Obowiązek zapewnienia odpowiedniej wartości dla klienta produktów ubezpieczeniowych, oferowanych w ramach bancassurance, w tym w ubezpieczeniach spłaty kredytu lub pożyczki (tzw. produkty CPI),
2. Obowiązki informacyjne:
a) forma i treść,
b) czas dostarczenia informacji,
c) skutki nienależytego wykonania obowiązku informacyjnego.
3. Analiza wymagań i potrzeb klienta przez dystrybutora ubezpieczeń.
4. Zasady przystępowania klientów do grupowego ubezpieczenia kredytobiorców.
5. Adekwatność umowy ubezpieczenia.
6. Zasady finansowania składek ubezpieczeniowych.
VI. Dobre Praktyki Polskiej Izby Ubezpieczeniowej i Związku Banków Polskich w zakresie ubezpieczeń spłaty kredytu lub pożyczki:
1. Cel regulacji i jej stosunek do Rekomendacji U.
2. Zakres związania banków i ubezpieczycieli Dobrymi Praktykami.
3. Wpływ Dobrych Praktyk na dotychczasowe umowy.
4. Najważniejsze postanowienia Dobrych Praktyk – omówienie.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Szczegółowych informacji udziela:
Monika Cicha
tel.: 22 299 00 34, kom. 573 999 468
E-mail: biuro@crf.pl
Data i miejsce zajęć:
20 października 2023 r. Online
Godziny zajęć: 09.00-12.00
Cena obejmuje: Uczestnictwo w wideoszkoleniu dla 1 osoby, możliwość zadawania pytań przez chat podczas szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe przygotowane przez trenera, zaświadczenie
PROMOCJA:
Każda kolejna osoba z firmy 390zł +23 % VAT
Koszt szkolenia:
od jednej osoby - 490 zł + VAT*
* cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Płatności prosimy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia na konto:
ING BANK ŚLĄSKI
70 1050 1025 1000 0097 0816 2640
Uprzejmie prosimy na przelewie umieścić temat, datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać mailem biuro@crf.pl lub faksem na nr 22 207 22 58.
Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.