Obowiązki i zadania członków Zarządów i Rad Nadzorczych i ich pracowników w zakresie prawidłowej realizacji obowiązków przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu w Banku Spółdzielczym.
SZKOLENIE ONLINE wykład na żywo
z możliwością zadawania pytań przez chat
Szkolenie uwzględnia:
– Rekomendację Z Komisji Nadzoru Finansowego dotyczącej ładu wewnętrznego,
– Komunikat UKNF z dnia 04.01.2022r., w którym to stwierdzono, iż przy dokonywaniu oceny
spełniania wymogów odpowiedniości przez członków zarządów i rad nadzorczych podmiotów nadzorowanych, organ nadzoru uwzględniać będzie wytyczne EBA/GL/2021/06 i oczekuje, że zostaną one uwzględnione również w ocenach prowadzonych przez właściwe organy podmiotów nadzorowanych -opublikowanych w dniu 14.06.2022r. wytycznych EBA/GL/2022/05 Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego w sprawie roli i obowiązków inspektorów ds. zgodności (ang. AML/CFT compliance officer) oraz organu zarządzającego w obszarze przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (ang. AML/CFT) w instytucjach kredytowych i finansowych, które zaczną obowiązywać od 1.12.2022r.
– specyfikę działalności bankowości spółdzielczej oraz obsługiwanych klientów
– funkcjonalność wykorzystywanych systemów informatycznych,
– podejście kontrolne KNF oraz Komunikaty GIIF.
PROGRAM:
Program szkolenia obejmuje omówienie podstawowych zagadnień związanych z:
1. Prawidłowym ustaleniem ról i zadań poszczególnych osób, stanowisk i organów w
procesie zarządzania ryzykiem AML
2. Wyznaczeniem osób odpowiedzialnych
3. Wprowadzeniem i bieżącej aktualizacji procedur wewnętrznych
4. Rejestracją transakcji powyżej 15.000 EUR i przesyłaniu ich do GIIF
5. Oceną ryzyka klientów
6. Stosowaniem adekwatnych środków bezpieczeństwa finansowego
7. Bieżącą analizą transakcji klientowskich oraz typowanie i zgłaszanie do GIIF Transakcji podejrzanych oraz transakcji spełniających przesłanki Uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa prania pieniędzy
8. Oceną ryzyka tzw. instytucjonalnego i zarządzanie w.w ryzykiem
9. Zapewnieniem szkoleń pracowniczych z zakresu AML
10. Wprowadzeniem skutecznej procedury anonimowego zgłaszania naruszeń przepisów lub nacisków lub gróźb kierowanych pod adresem osób realizujących obowiązki AML
11. Realizacją obowiązków związanych ze stosowaniem szczególnych środków ograniczających
12. Archiwizacją dokumentacji związanej z realizacją zastosowanych środków
13. Bezpieczeństwa finansowego oraz przeprowadzonych transakcji klientów
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Szczegółowych informacji udziela:
Monika Cicha
tel.: 22 299 00 34, kom. 573 999 468
E-mail: biuro@crf.pl
Data i miejsce zajęć:
12 grudnia 2024 r. Online
Godziny zajęć: 09.00-13.00
Cena obejmuje: Uczestnictwo w wideoszkoleniu dla 1 osoby, możliwość zadawania pytań przez chat podczas szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe przygotowane przez trenera, zaświadczenie
PROMOCJA:
Każda kolejna osoba z firmy 390zł +23 % VAT
Koszt szkolenia:
od jednej osoby - 490 zł + VAT*
* cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Płatności prosimy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia na konto:
ING BANK ŚLĄSKI
70 1050 1025 1000 0097 0816 2640
Uprzejmie prosimy na przelewie umieścić temat, datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać mailem biuro@crf.pl lub faksem na nr 22 207 22 58.
Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.