Podatkowe zamknięcie roku w spółce działającej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej – limity pomocy publicznej – działalność w strefie i poza strefą – przychody i koszty finansowe w rozliczeniach strefowych – rozliczenia związane ze sprzedażą odpadów i złomu – ceny transferowe w Specjalnych Strefach Ekonomicznych
PROGRAM:
1. Ustalenie limitu pomocy publicznej przysługującej w danym roku podatkowym
1.1 Treści i znaczenie zezwolenia strefowego w kalkulacji pomocy publicznej
1.2 Ustalenie wydatków kwalifikowanych, przesłanki objęcia środków trwałych pomocą publiczną,
1.3 Ustalanie intensywność pomocy publicznej w zależności od miejsca prowadzenia działalności oraz wielkości przedsiębiorstwa
1.4 Moment poniesienia wydatku – zasada memoriału, czy zasada kasowa
1.5 Działalność na podstawie dwóch lub więcej zezwoleń – w jaki sposób ewidencjonować dochód zwolniony
1.6 Dyskontowanie – co podlega dyskontowaniu, kiedy i według jakiej stopy
2. Podział dochodu na działalność strefową i poza strefową
2.1 Forma działalności, wydzielenie organizacyjne (majątkowe, księgowe, osobowe)
2.2 Działalność niezwiązana z produkcją strefową
2.3 Działalność pomocnicza
– problem biur marketingowych i handlowych
– magazynowanie i sprzedaż detaliczna poza SSE
– naprawy gwarancyjne, usługi serwisowe
– miejsce prowadzenia działalności – IT
– montaż poza terenem SSE,
– część cyklu produkcyjnego wykonywana poza strefą,
2.4 Część cyklu produkcyjnego wykonywana poza strefą
2.5 Podział przychodów i kosztów wspólnych
3. Rozliczenie usług podwykonawców
3.1 Wpływ powiązań gospodarczych na zwolnienie strefowe – współpraca z podmiotami spoza strefy
3.2 Powierzenie materiałów i surowców podmiotom zewnętrznym w celu wykonania usług
3.3 Zakup oprzyrządowania dla podwykonawcy – możliwość zastosowania zwolnienia
3.4 Kalkulacja zwolnienia z podatku przy korzystaniu z usług podwykonawców
4. Środki trwałe
4.1 Definicja i ustalenie ceny nabycia (kosztów wytworzenia) środka trwałego według ustawy o rachunkowości oraz według ustaw podatkowych
4.2 Możliwość utraty zezwolenia w wyniku nieutrzymania własności składników majątku
4.3 Likwidacja środka trwałego i jej wpływ na pomoc publiczną
4.4 Przemieszczanie środka trwałego w ramach SSE – dozwolone czy zakazane
5. Przychody i koszty finansowe w rozliczeniach strefowych
5.1 Działalność finansowa jako działalność pomocnicza
5.2 Podział przychodów i kosztów finansowych przy działalności mieszanej
5.3 Odsetki umowne od kontrahentów z tytułu nieterminowej spłaty należności
5.4 Odsetki w ramach środków na rachunku używanych jedynie dla celów działalności strefowej
5.5 Przychody finansowe z tytułu odsetek od środków i lokat na rachunkach bankowych
5.6 Dywidendy z posiadanych akcji, udziałów
5.7 Odsetki od posiadanych obligacji
5.8 Przychody ze spekulacji instrumentami pochodnymi
5.9 Przychody ze sprzedaży akcji, udziałów i innych papierów wartościowych
5.10 Wpływ różnic kursowych na rozliczenia przedsiębiorcy strefowego
6. Rozliczenia związane ze sprzedażą odpadów i złomu
6.1 Aspekty prawne gospodarki odpadami – wytwórca odpadów, obowiązek recyklingu
6.2 Klasyfikacja podatkowa gospodarki odpadami
6.3 Koszt odpowiadający sprzedaży odpadów produkcyjnych czy koszt nabycia materiałów
6.4 Sprzedaż oleju przepracowanego w interpretacjach organów podatkowych
6.5 Zbycie uprawnień do emisji dwutlenku węgla
7. Możliwość rozliczenia straty z działalności strefowej
7.1 Strata na działalności strefowej
7.2 Rozliczenie straty w bieżącej działalności
7.3 Możliwość rozliczenia straty po utracie zezwolenia strefowego
8. Ceny transferowe w Specjalnych Strefach Ekonomicznych
8.1 Pojęcie i istota cen transferowych
8.2 Obowiązek dokumentacyjny
8.2.1 Pojęcie transakcji
8.2.2 Obowiązek przygotowania dokumentacji podatkowej
8.2.3 Obowiązek dokumentacyjny przy wydzieleniu organizacyjnym
8.2.4 Elementy i forma dokumentacji podatkowych
8.2.5 Udział w zysku oraz uczestnictwo w stratach
8.3 Metody wyceny transakcji
8.4 Dochód do opodatkowania w mieszanej działalności strefowej
9. Deklaracje i informacje podatkowe
10. Dyskusja
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Szczegółowych informacji udziela:
Monika Cicha
tel.: tel. 22 837 75 94, 506 335 666
E-mail: m.cicha@crf.pl
Data i miejsce zajęć:
8 listopada 2016 r. Katowice
10 listopada 2016 r. Gdańsk
15 listopada 2016 r. Wrocław
15 grudnia 2016 r. Łódź
Godziny zajęć: 10.00-16.00
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu, autorskie materiały szkoleniowe przygotowane przez trenera, zaświadczenie, lunch, przerwy kawowe
PROMOCJA:
490 zł
Koszt szkolenia:
od jednej osoby - 590 zł + VAT*
* cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Płatności prosimy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia na konto:
ING BANK ŚLĄSKI
70 1050 1025 1000 0097 0816 2640
Uprzejmie prosimy na przelewie umieścić temat, datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać mailem biuro@crf.pl lub faksem na nr 22 207 22 58.
Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.