Rekomendacja S a gwarancje praw konsumentów – kredytobiorców – przygotowanie do wdrożenia Rekomendacji S w Bankach Spółdzielczych
SZKOLENIE ONLINE wykład na żywo
z możliwością zadawanie pytań przez chat
Rekomendacja S dotycząca dobrych praktyk w zakresie zarządzania ekspozycjami kredytowymi zabezpieczonymi hipotecznie zostanie wprowadzona przez banki i oddziały instytucji kredytowych do połowy 2021 roku, a przed banki spółdzielcze nie później niż do dnia 31 grudnia 2022 r. Celem warsztatów jest omówienie takiego sposobu wdrożenia rekomendacji, który zagwarantuje ochronę szczególnych praw klientów – konsumentów, wynikających z ustawy z dnia z dnia 23 marca 2017 r. o kredycie hipotecznym… i Wytycznych EBA dotyczących udzielania i monitorowania kredytów, zwłaszcza w zakresie obowiązków informacyjnych.
W dniu szkolenia godzinę przed rozpoczęciem każdy uczestnik otrzyma link do wideoszkolenia.
Każdy uczestnik podczas szkolenia będzie mógł zadawać pytania poprzez chat.
PROGRAM:
I. Rekomendacja S KNF:
1. Cel i zakres stosowania regulacji.
2. Zagadnienia objęte Rekomendacją.
3. Terminy dostosowania działalności banków do wymagań nadzorcy.
4. Szczególne wymogi nadzorcy wobec banków spółdzielczych.
II. Wzajemne relacje między Rekomendacją S, ustawą z dnia z dnia 23 marca 2017 r. o kredycie hipotecznym.. i Wytycznymi EBA dotyczącymi udzielania i monitorowania kredytów.
III. Słowniczek pojęć.
IV. Kredyt z opcją „klucz za dług”.
V. Relacje z klientami – zasady gwarantowania praw klientów konsumentów:
1. Wewnętrzne procedury banku – zasady opracowania.
2. Zasady wykonania przez bank obowiązków informacyjnych:
a- forma i treść informacji przedumownych,
b- zasady dokumentowania wykonania obowiązku przedumownego,
c- charakterystyka czynników ryzyka związanych z kredytem oprocentowanym zmienną stopą procentową, stałą stopą procentową i okresowo stałą stopą procentową,
d- charakterystyka czynników ryzyka związanych z kredytem z opcją „klucz za dług”,
e- informacje szczególne.
3. Zasady informowania klientów o możliwości i sposobach dokonania zmiany formuły oprocentowania:
a- zakres informacji,
b- treść informacji,
c- szczególny „formularz informacyjny” dla konsumenta.
4. Kontrola prawidłowego wykonania obowiązków przez banki.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Szczegółowych informacji udziela:
Monika Cicha
tel.: 22 299 00 34, kom. 506 335 666
E-mail: m.cicha@crf.pl
Data i miejsce zajęć:
7 maja 2021 r. Online
Godziny zajęć: 9:00-12:00
Cena obejmuje: uczestnictwo w wideoszkoleniu dla 1 osoby, możliwość zadawania pytań przez chat podczas szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe przygotowane przez trenera, zaświadczenie
PROMOCJA:
Każda kolejna osoba z firmy 290 zł +23 % VAT
Koszt szkolenia:
od jednej osoby - 340 zł + VAT*
* cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Płatności prosimy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia na konto:
ING BANK ŚLĄSKI
70 1050 1025 1000 0097 0816 2640
Uprzejmie prosimy na przelewie umieścić temat, datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać mailem biuro@crf.pl lub faksem na nr 22 207 22 58.
Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.