WARSZTATY Z ARBITREM BANKOWYM dla Banków Spółdzielczych Skargi konsumentów składane do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego w 2021 roku oraz spodziewany rozwój tematyki reklamacji w 2022 roku
SZKOLENIE ONLINE wykład na żywo
z możliwością zadawanie pytań przez chat
Od 2 lat gwałtownie wzrasta liczba skarg kierowanych przez klientów banków do Arbitra Bankowego i rozszerza się ich zakres merytoryczny. Z roku na rok rośnie również udział spraw dotyczących działalności banków spółdzielczych – w 2021 roku to już blisko 10% wszystkich sporów.
Celem warsztatów jest przybliżenie tematyki skarg konsumentów składanych do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego w 2021 roku oraz spodziewanego rozwoju tematyki reklamacji w 2022 roku.
Podczas warsztatów omówione zostaną poszczególne rodzaje skarg i sposoby ich zakończenia, ze szczególnym uwzględnieniem błędów popełnianych przez banki spółdzielcze przy obsłudze konsumentów.
PROGRAM:
I. Informacja o rodzajach skarg i rozstrzygnięć arbitrażowych w 2021 roku:
1. Liczba i zakres merytoryczny skarg.
2. Tendencje rozwoju reklamacji.
II. Skargi dotyczące nieautoryzowanych transakcji płatniczych:
1. Ciężar dowodu wystąpienia „nieautoryzowanej transakcji płatniczej” – najczęstsze nieprawidłowości banków.
2. Brak należytej staranności użytkownika jako przesłanka nieuwzględnienia zgłoszenia – analiza przypadków.
3. Transakcje bankomatowe – ciężar dowodu.
III. Reklamacje dotyczące rozliczenia środków po zmarłych posiadaczach rachunków:
1. Skargi spadkobierców.
2. Skargi uprawnionych z dyspozycji na wypadek śmierci.
3. Skargi dotyczące zwrotu kosztów pogrzebu.
4. Skargi dotyczące nieprawidłowego uchylenia tajemnicy bankowej.
IV. Reklamacje dotyczące klauzul abuzywnych i działania naruszającego zbiorowe interesy konsumentów – analiza przypadków.
V. Reklamacje w zakresie wadliwego prowadzenia egzekucji z rachunku bankowego:
1. Zakres zajęcia – „blokada” rachunku.
2. Egzekucja z salda ujemnego i kredytu w rachunku.
3. Nienależyta kwota wolna od zajęcia.
4. Naruszenie zasad udzielania organom egzekucyjnym danych objętych tajemnicą bankową.
VI. Skargi dotyczące naruszenia ustawy o kredycie konsumenckim i ustawy o kredycie hipotecznym:
1. Art. 49 ustawy kredycie konsumenckim – analiza przypadków.
2. Art. 39 ustawy o kredycie hipotecznym – stanowisko grupy roboczej przy ZBP.
3. Sankcja kredytu darmowego.
4. Zarzut nienależytego udzielenia informacji i braku tzw. asysty przedkontraktowej.
VII. Skargi przyszłości wynikające z projektowanych zmian prawnych, rozwoju technologii i sytuacji makroekonomicznej.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Szczegółowych informacji udziela:
Monika Cicha
tel.: 22 299 00 34, 506 335 666
E-mail: m.cicha@crf.pl
Data i miejsce zajęć:
16 listopada 2021 r. Online
Godziny zajęć: 9:00-12:00
Cena obejmuje: uczestnictwo w wideoszkoleniu dla 1 osoby, możliwość zadawania pytań przez chat podczas szkolenia, autorskie materiały szkoleniowe przygotowane przez trenera, zaświadczenie
PROMOCJA:
Każda kolejna osoba z firmy 290 zł +23 % VAT
Koszt szkolenia:
od jednej osoby - 340 zł + VAT*
* cena bez VAT dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych
Płatności prosimy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia na konto:
ING BANK ŚLĄSKI
70 1050 1025 1000 0097 0816 2640
Uprzejmie prosimy na przelewie umieścić temat, datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenia prosimy nadsyłać mailem biuro@crf.pl lub faksem na nr 22 207 22 58.
Warunki rezygnacji:Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.